4 Kasım 2010 Perşembe

Luciano Pavarotti---Modena





2010 Temmuz bası Emiglia Romana bolgesinde yaptığım gezide, gittigim yerlerden  biri de Modenaydı...Modena kücük ama ozellikli bir kent, romenesk özellikler tasıyor. Luciano Pavorotti'nin dogdugu yer. Cok fazla olmasa da, bir cok yerde, unlu tenorun ismine rastlanıyor. Ornegin, Teatro Comunale olumunden sonra, ''Teatro Comunale Pavarotti'' adını almıs. Olum toreninin yapıldıgı Duomo, Piazza Grandede. Bu  meydan, sehrin merkezini temsil ediyor.Duomo, butun guzelligiyle meydana hakim. 14. yuzyıla ait Romenesk bir yapı. San Geminiano'nun yasadıgı yer olması da ayrıca onemini arttırıyor ve dunya kultür mirası arasında korumaya alınan yerlerden. Uc bolumden olusan Duomo'nun bir bolumu kapatılıp yenileniyordu. Sakin bir gun, Duomonun karsısındaki Cafeye oturup kahvemi siparis verirken, Duomo'yu dısardan seyrediyorum ve o sessizlikte beyaz mendilli unlu tenoru, kulagımda ''Nessun Dorma'' siyla ben de sessizce yolcu ediyordum. O an, mezarını ziyaret etmek istedigimi  yogun hissettim ve bu duygu beni heyecanlandırdı. Ertesi gunumu Pavarotti'ye ayırmaya karar verdim. Aile mezarlığı, Modena'ya otobüsle 20 Dakika mesafedeki  Montale'de. Otobüse binip giderken, sanki Lucianoyla bulusmam varmıscasına heyecanlandım. Sesi, farklı aryalarıyla ve napolitanlarla hep benimle birlikteydi, yol boyu. Montale'ye vardığımda, hemen mezarlığa gittim, yol üstünde ufak bir mezarlıktı.Iceri girdigimde sag tarafa ayrılan yolda, gayet sade bir aile mezarlığıyla karsılastım ''Famiglia Pavarotti'' yazıyordu. Digerlerinden tek farkı, sol tarafında ufak ozel  bolumde bir defter konulmasıydı. Uzun bir sure kaldım orada, defterine  yazdım  ve o guclu sesi  kulagımda, yuregimde hissettim ve vedalastım. Tesekkurler Luciano bize verdiklerin icin...Ayse- Temmuz 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder