15 Şubat 2018 Perşembe

Sinemaya yolculuk, uc film...

Son iki haftada izledigim uc film; Loving Vincent, Coco, Cebimdeki yabancı...

Loving Vincent, film boyunca Van Gogh resimlerine yolculuk yaptırıyor ayni zamanda Van Gogh'un yasamının bir bolumunde seruvene cıkartıyor. Uzerinde cok calısılmıs, resime doyurucu ve Van Gogh'un  hayatının bir kesimi hakkında bilgilendirici  bir animasyon filmi. Aix en Provence bolgesini gezerken Arles'de Van Gogh'un dunyasına  o ortamda girmistim. Filmi izlerken, tum bunları anımsadım. Ilk kez resimle dolu bir fılm olması, her yerde fırca darbeleri gozumu yordu. ama guzeldi...
Coco, yine bir animasyon filmi.Dunyada tek  ''oluler gununu''  kutlayan Meksika'nın renkler alemini, muzigini ve rituellerini yansıtması yonunden cok guzel.Coco, ayni zamanda duygusal ve yasam mesajları veren bir film.Ben cok sevdim, sanırım unutamıyacagım filmler arasında olacak...




Hector'un ve Coco'nun verdigi mucadele izlenmeye deger ve dusundurucu..










Cebimdeki Yabancı, Serra Yılmaz'ın ilk kez yonettigi bir Ferzan Ozpetek filmi. Konu ilk  anda abartılı gelse de aslında  cok gercekci.Filmden sonra, sanırım her izleyici dusunmustur''acaba ben de telefonumu koysam  ya da cevremdekiler koysa nelerle karsılasırız '' diye.Eminim okuyan bircok kisi benim bir sırrım yok diyecektir ama sanmıyorum, dinleyicilerin sasıracagı bircok sey cıkacaktır.Cagımızın sorunu...Filmin finali ilgincti...
Hadi deneyelim, koyalım telefonları masaya...var mısınız???

Ayse......2018 Subat



2 yorum: