15 Şubat 2015 Pazar

Romantik Yol (Romantic Road)

2014  Ekim sonu ve Kasım ayında 3 haftalık Romantik Yol gezimi gerçekleştirdim.Bu geziye Fussen'den ya da Wurzburg'dan başlamak gerekiyor.Ben Frankfurt'a gidip oradan trenle Wurzburg'a geçtim. Donusum  Fussen'den Münih'e trenle geçerek oldu.
Bence bu yol, yürüyerek ya da bisikletle tamamlanmalı.Boylece doğayla basbasa kalıp her kucuk yerleşimde verilen molalar  hattin tum güzelliğini tattırıyor.  Tamamı 410 km. 28 farklı yerleşim bolgesinden geçiliyor, her  yerin kendine has ozellikleri var bu da geziyi monotonluktan kurtarıyor. Fahvelk evler oylesine güzel duruyor ki bunları uzun uzun seyretmek gerek.Wurzburg dışında yağmur yoktu, hava cok güzeldi. Doga kimi yerde sadece yeşil, kimi yerde renkli uzum baglari, kimi yerde elma ve mısır bahçeleriyle eşlik etti yuruyusume.
Bu geziye başlamadan once cok heyecanlıydım cunki yürüyerek dolaşmak istiyordum ama  yanıtlıyamadıgım sorularım vardı.Wurzburg'a gittiğimde Turist Informationa giderek bu hatta yürümek istediğimi söyleyip su soruları sordum: 1-Guvenlik sorunu var mı? 2-yalnız yuruyecegim, kadın olarak bir sorun yasar mıyım? 3-Tehlikeli hayvanlar çıkabilir mi? 4-Yolumu kaybedersem cozum bulabilir miym? Gorevli dnledikten sonra tek bir cümle söyledi. ''Yesil bisiklet yolunu takip et'' kendime güvenim geldi ama yine de emin olamadım ve sırtıma minik çantamı alıp yeşil bisiklet yolunu takibe koyuldum. Yesil okla gosterilen bisiklet fotoğrafının olduğu levhalarla tum gezim boyunca hic sorun yasamadım.Genellikle yolun  yakınından tren yolu geçiyor.Yollar dar, bisiklet ve yürüyenler için yapılmış.Cok güvenli. Cogu yerde saatlerce sadece yol kenarında inek ya da atları görerek  yalnız yurudum. Yol boyu  yukardaki sarı haritada belirtildiği gibi duraklama yerlerimi tespit edip, molalarımı verdim ya da yorulduğumda gezecek yerler fazlaysa geceyi orada geçirdim. Toplam gezide 170 km lik bolumu yurudum ama ayağımda ki bir sorundan tamamını yürüyemedim. Bazı bölümlerde trenle ya da otobüsle geçiş var. Sezonda ise Romantık Yol otobüsleri belli saatlerde hat üzerinde ulaşımı sağlıyor.Konaklama sorunu hic yok. En ufak yerlerde bile kalacak yerler buldum. Hostellar birkaç yerde var, genellikle gasthoflar cogunlukta.Hat üzerindeki yerlerden WURZBURG, BAD MERGENTHEIM,  ROTHENBURG O D TAUBER, DINKELSBUHL, NORDLINGEN,AUGSBURG,LANDSBERG AM LECH, PEITING, SCHWANGAU, FUSSEN daha fazla zaman harcanacak yerler. Konaklama yerleri de bunların arasından secılırse daha güzel zaman gecırılır.
Gezimin finalini Schloss NEUSCHWANSTEIN ve Schloss HOHENSCHWANGAU  gezileriyle bitirdikten sonra Münih'e geçtim.
Konaklama için memnun kaldığım bazı adresleri soyle:

BAD MERGENTHEIM
 Alte Munze Hotel

AUGSBURG
 www.augsburg-jugendherberge.de

DINKELSBUHL
  www.hotel-goldene-rose.com

ROTHENBURG
 www.rothenburg.jugendherberge.de

NORDLINGEN
www.wengers-bretti.de

ROTTINGEN
www.gashofzuralm.de

jugendherberge  Almanyadaki youth hostelların genel ismi.Isteyenler cok uygun fiyatlarda yemek de yiyebiliyorlar.Bazı sehirlerde ındırımli sınırsız lokal tren ve otobüs kullanım bileti veriyorlar.Otel hatta hostel fiyatları yüksek.

Gezi Tarihi
20 Ekim---11 Kasım  2014
Ayse  yollarda yorgun ama mutlu...

3 yorum:

  1. Sana inanamıyorum. Harikasın. Fotoğraflar renkler harika.

    YanıtlaSil
  2. 170 km az değil ,tebrikler.Zaman sorunu olmazsa yürüyerek tamamlamak fikri etkileyici geliyor kulağa :) Türkiye'de de benzer rotaların ve bisiklet yollarının ve elbette yolcularının artması dileğiyle tekrar çok teşekkürler Ayşe ufuk açan paylaşımlar ve güzel fotograflar için .Dilek

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel yazı için teşekkürler...

    YanıtlaSil