13 Şubat 2015 Cuma

Golden Pass Panoramic train

2013 Kasım ayında yaptığım Isvicre gezisinin güzel bolumlerinden biri ,  Montreux--Lucerne arasında Golden Pass Panoramik trenle yaptığım gezidir. Baharda yapılması önerilmesine karsın Kasımın son günlerinde de ayrı bir güzelliğin olduğunu gorup cok hoşnut kaldım.Bu yolculuk karşılıklı 2 yönde de yapılabiliyor ancak ben Montreux cıkısını tercih ettim.Isvicrede tren seyahatlerinde avantajlı paketler var.Bunlar Swiss Pass,Swiss Flexi Pass,Swiss Card,Swiss transfer biletleri gibi. Yapılacak gezinin  suresine rotasına gore seçenekler degısıyor.Incelemekte yarar var.
 Bu hat, Montreux--Zweisimmen-Interlaken ve Lucern 'e varış seklinde.Yol boyunca 6 gol,6 kanton ve 3 farklı dilin konuşulduğunu görmek de ayrı bir guzellikdi.Montreux'den heyecanla trene bindim. Tren Leman golunun kıyısından süzülerek dağlara doğru tırmanmaya başladı. Manzara cok güzel, pek talep görmeyen bir mevsim olduğundan tren  bostu. Bos olması benim icin sanstı cunkı bileti alırken manzaraya gore alınacağını düşünmemiştim. Bos olduğu için isteğime gore yer değiştirebilme imkanım oldu. Bileti alırken bu durum ozellikle belirtilip doğru tarafta oturulmalı.
 Daha henüz hareket edip de tren Leman Golu manzarasıyla dağlara doğru kıvrıla kıvrıla çıkmaya başlayınca hemen garsondan bir kadeh kırmızı sarap istedim.Bu hat üzerinde şarapçılık da olduğundan yöresel saraplardan getiriyorlar.Garson yüzümdeki heyecanı farketmis olmalı ki ''ben size bir kadeh değil bir sise getireyim, sonrasında da sisesini hatıra olarak saklarsınız '' dedi. Ve bir sise sarabım  geldi, artık kadro tamamdı.Sarabı bitirdiğimde doğru bir öneriydi diye duşundum hatta garsona teşekkür ettim.Panoramik trenin ozelligi  camların  seyıre uygun olacak sekilde buyuk olması.Ayrıca bar servisi sürekli var. Tam bir keyif yolculuğu...
 Daglara çıktıkça karlar altındaki ormanların arasından gitmek oldukça güzel bir serüven. Yol boyu, kayak merkezlerinden geçtik.Bir yandan sarabımı içip, diğer yandan bu güzelliklerin cam arkası fotoğraflarını çekmek, cogu zaman da seyre dalmak gezinin güzelliğini anlatmak için yeterli olsa gerek.
 Brienz'de trenden inip, burada bir sure mola verdikten sonra bir sonraki trenle yola devam ettim.Brienz ufak bir yer.Indıgımde karlar altındaydı. Benim için saat farkıyla değişik mevsimleri yasamak bir supriz oldu. Guzel bir kahve ve yanında birseyler atıştırıp, cevrede dolaştım tren gelene kadar.

Oylesine zevk aldığım bir geziydi ki, bir de baharda denemek isterim.
Gezi Tarihi :  Kasım 2013
Ayse
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder