6 Şubat 2015 Cuma

Gonullu Calısma (Volunteer Work) ---ITALYA

Yıl 2010...Beni cok uzen bir olumun ardından, her gecen gun kendimi daha kotu hissetmeye başlayınca dikkatimi vereceğim farklı bir seyler yapma arayışına girdim ve gonullu calısmaya karar verdim. Boylece ilk deneyimim gerçekleşti.Kendimi rahat hissedebileceğim bir ülkeyi Italya'yı seçtim ve ıkı haftalık Bentivoglio maceram böyle başladı. Guney Koreli, Avusturyalı ve Rus arkadaşımla 4 kişiydik. Elbette onlar gençti bense anneleri yaslarındaydım. Ilk andaki saskınlıklarını hemen farkettim ve sıcak bir ortam yaratmalıyım diye duşundum. Bir tiyatro salonunu bize yatak odası yapmışlardı yani her an birlikteydik  ve onumuzde 2 hafta vardı.Karsılayanlar bize 3 saat verip aksam yemeğe gidecegımızı söylediler o andan itibaren basbasa kaldık. Herkes birbirini suzuyordu ve sessizlik vardı. Mutfaga girdim dolapta bizler icin konulan peynirlerden suslu bir peynir tabağı hazırladım.Yatak odamız olan koca salondaki masaya tabagı getirdim.Ucaktan aldığım ufak bir sarabı açıp ''birlikte sarap içmeye ne dersiniz'' dediğimde hepsi sevinerek katıldı. Kadehleri kaldırdıktan sonra kısaca kendımı anlattım onlara, tum samımıyetimle. Benim sözlerim bittiğinde Alya (Rus) ''sıra kimde ?'' dedi ve böylece biz  o andan itibaren yaslarımızı unuttuk ve cok sıkı bir arkadaşlık dogdu aramızda.Hala her xmass da paketlerimiz ülkeler arası dolaşıyor ve birbirimize ziyaretlerimizi yapıyoruz...
Herbirimizin unutamadığı 2 hafta geçirdik.Bu arada Italyanlar bize cok güzel ev sahipliği yaptılar. Her gun birlikte güzel aktıvıtelere katıldık. Bu arada biz de bos durmadık  ve Bentıvoglio kalesinin ahşap merdivenlerini boyadık.
Ayrılması zor oldu...
Ardında  güzel dostluklar, farklı bir ülkenin öğrettikleri ve cok güzel bir deneyim kaldı...
ANKARA----6.Subat.2015


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder