20 Şubat 2015 Cuma

Chitwan Dogal Parkı----1

Chitwan  Dogal Parkına  Katmandu'da kaldığım otelden bireysel bir paket tur alarak gittim. Aslında pek de alışık olmadığım bir tarz olmasına karsın gezimin son günleriydi ve oylesine yorgundum ki koşturmak istemedim. Oraya gidince cok doğru bir karar verdiğimi gordum. Chitwan'a gideceklerin kesinlikle gitmeden once tum organizasyonlarını yaptırmalarını öneririm Sıkı bir pazarlıkla iyi bir fiyat alınabilir. Ben 50 dolara yemeksiz olarak anlaştım.Katmandu'dan verilen biletimle otobüsle 7 saatlik bir yolculukla Chitwan otobüs durağına vardığımda karşılamaya gelen otel görevlisi otelime goturdu. Sonra bana tahsis edilen rehberle 2 gun gezilerimizi yaptık.Jungle Adventure World Lodge'da kaldım, öneririm.


                                                    Kaldıgım   Lodge                             
Chitwan'da 2 gun kaldım ve dolu dolu geçti.Yeterli geldi.Ilk gittiğim gun rehberle birlikte istegim üzerine Tharu köylerini yürüyerek dolaştık, hatta bir iki evin içine girdim tum sempatıklıgımı kullanarak.Varsıl ve yoksul iki kesim var. Varsıl olanların evleri iki katlı ve gösterişli, yoksulların ki ise gerçekten cok imkansızlıklara acık..Cogu suyu dısardan alıyor. Banyolarını ortak bir yerde dısarda yapıyorlar.Varsıllar da, bizim dusunebilecegimiz koşullarda değil elbette.Tharu kadınları elleri ve ayaklarına kınayla desenler yapıyorlar.Cıfcılıkle uğraşıyorlar.Bu yuruyusumuz sırasında çevremiz sarı hardal otlarıyla çevriliydi.
(
Tharu köyleri---HARNARI

Rehberim, iyi İngilizce konuşan, beni her sordugum soruda aydınlatan bir adamdı.Saatlerce BACHAULI, HARNARI (Tharu köyleri)de yuruduk, bir düğüne katıldık, bir Hindu grubun ayininde sunulan meyvelerden yedik,pirinc tarlalarindan geçtik, Rapti nehri çevresinde dolaşıp dinlenen krokodilleri, farklı kuşları gözledik,fillerin bulundukları yere gıdıp onları seyettik ve sohbet ettik.Tatlı bir yorgunluk oluştu. Nehir kıyısında güzel kafe ve restoranlar var. Ozellıkle gun batımı ve gunesin dogusunu buradan izlemek cok güzel. Ben de bu yorgunluğu birayla gun batımını izleyerek geçirdim. Aksam Tharu köylerinin halk danslarını izlemek uzere gösteri yerine gittim ve cok hoşnut kaldım. Amator bir calısma olmasına karsın müzik ve dans konusunda bilgi veriyor. Donuste yattım cunki ertesi gun oldukça yoğun bir program beni bekliyordu hem de erken saatlerde baslıyacaktı...


Koy yuruyusunde Hindu ayininde

Fillerle birlikte

Aksam gittiğim Tharu geleneksel dans gosterisinde




Hardal otlarıyla dolu bir tarlada bir Tharu kadını      

Ayse

Gezi tarihi:  2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder