17 Şubat 2015 Salı

GRIMSEY ADASI

Grimsey Adası Izlanda'ya bağlı ufak bir ada. Uzerinde yaklaşık 90 kişi yasıyor.Akureyri'ye gidince gidilecek yerlerden biri de bu ada. Ozelligi kuzey kutup dairesinin (Arctic Circle) buradan geçiyor olması ve Puffinler..Buraya gitmek için once otobüsle  Dalvik'e gittik, oradan feribotla Grimsey'e gittik. Bu feribot haftada 3 gun  var.Akureyri Dalvik arası gidiş donus fiyatı 23 Euro, feribot da 57euro. Dalvik ,Grimsey arası 3 saatlik bir seyahat.


Grimsey feribotu
3 Saatlik  yolculuk cok güzeldi. Feribottakilerin hepsi bizim gibi turistti.Boyle olunca ortak konumuz da Izlandaydı. Herkes deneyimlerini paylaşıyordu, Hatta ertesi gun için ortak araba kiralama programları bile yapılıyordu.
Adada kalış suremiz kısıtlı olduğundan, oncelikle kayalıklara gittik. Puffinler (bir martı turu ) kayalıklara yuvalar yapmışlardı. Herkes fotoğraf çekmek için olmadık pozisyonlar yaratıyordu. Bu arada kuşların koruma altına alındığı bölgeler de vardı.Uzun zamanımızı kus izleme ve fotoğraf çekme oluşturdu. Diger bir yer ise Kutup dairesinin geçtiği noktaydı.Burada olmak da farklı bir duyguydu benim için ...

Limandaki balık pazarı
Bir de deniz fenerinin olduğunu okumuştum. Bu  deniz fenerine ulaşabilmek için uzun bir yol yürümem gerekti. Yerlesim az olduğundan evlerin onunden yürüyerek fenerin olduğu yere gittim. Evler, bahçe içinde müstakil evler, bahçelerinde ise hep yedi cücelerin, noel babanın olduğu alçı süslerin bulunması  ortamı sirinlestiriyordu.
Kayalıklarda Puffinler



Grimsey kilise
Minik kilise ve yanındaki mezarlık da gezdiğim yerlerdendi. Deniz fenerine ulaşınca sarının renginden büyülendim. Lacivert deniz, bulutlar ve sarı bir  deniz feneri, renklerin kombinasyonu unutamıyacagım güzellikteydi...
Deniz fenerinde ben

Adanın çevresindeki kayalıklar

Kutup dairesinde  Ayse
 Her  sehirde dısardan gelenlerin muhakkak fotoğraf çektirdikleri belirli yerler vardır. Kutup dairesinin geçtiği yer de burası için böyleydi.Feribottaki herkes burada poz poz fotoğraf çektirdi. Tum adayı gezdikten sonra var olan tek kafede hepimiz yemek yedik, kahve içtik. Ama adaya tek hediye bırakan sanırım bendim. Akureyri' ye dondugumde cok sevdiğim yuzugumu kafede unuttuğumu farkettim...
Gezi Tarihi: 2013 Haziran

Ayse---17.02.2015

4 yorum:

  1. Selam Ayşe fotoğrafları çok beğendim

    YanıtlaSil
  2. Bazen bir adada 91.kişi olmayı istediğimizi fark ederiz :) Kayalıklarda uzun uzun oturmayı :)

    YanıtlaSil
  3. Bu deniz fenerinin sarısına BA-YIL-DIM !!!

    YanıtlaSil