23 Ocak 2011 Pazar

İtalya---Maranello


1947 Yapımı ilk Ferrari


                      Modena'dan otobuse bindim ver elini Marenello..Maranello, ufak ama zengin bir yer. Özelliği ise, Ferrari fabrikasının  burada olması, kısacası Marinello demek Ferrari demek .Nereye gitseniz Ferrari'yle karşılaşıyorsunuz. Buraya kirmizi araba sehri de diyorlar. Biraz yurudukten sonra benim gibi birkac turistle birlikte muzenin oraya geldik. Muzenin oldugu sokaga girerken Ferrari armali esyalarin satildigi magazalar ve test kullanimi yaptirilmak uzere bizi bekleyen kirmizi ferrarilerle karsilandik. Eger kendiniz kullanmak istemezseniz kullanacak sahislar var, siz de yaninda oturuyorsunuz. Test kullanımları ücretsiz, özel bir kullanım alanı yapmışlar. Galleria Ferrariイye once bir magazayla giris yaptiktan sonra 1947 yapımı ilk arabayla karsilasiliyor .Ferrari ilk ismi kondugunda buyuk harflerle yaziliyormus ama gazeteciler kucuk harf  kullana  kullana bugunku logosuna ulasmis. Ayrica ilk arabalari Alfa Romeo ismi altinda uretilmis. Ferrari adiyla ilk kez1947 de uretime gecmis. Schumaerin 5 dunya sampiyonasini aldigi arabalar ve diger sampiyona arabalari bir bolumde sergileniyor. Muzeyi cok begendim ve beni cok heyecanlandirdi. Meraklıları arabaların motorlariyla ilgilenirken ben sadece arabaları seyretmekle yetindim. Cok zevk aldigim bir gezi oldu...Ayse---2011
(2010 Temmuz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder