20 Ocak 2011 Perşembe

Japonya--- (Rikuchu Kıyısı Milli parkı)

Ikinci lüx trenimiz


Ilk trenimiz

Hiromi


Mavi ceketim ve ben...
Hokkaido Adasındaki lavanta sarhoslugundan sonra, daha önce bir mecmuada okuduğum özel tren gezisini yapmaya karar verdik. Sansllıydık, çünki günde birkac kez olan bu treni yakaladık. Tren bir vagon.'' Hiromi'' treni kullanan bayan, trene ve kendine gösterilen ilgiye alısık, tipik bir japon.Trene bindigimizde içerde sadece japonlar ve biz vardık. Bize çok ilgi gösterdiler hatta yediklerinden ikram ettiler. Trende oturmak için ayakkabılar çıkıyor. Rikuchu kıyısı, vahşi bir güzellik sergiliyor Pasifik Okyanusunda. Japonya'nın en büyük  adası olan  Honshu'nun kuzey dogusunda. Demiryolu kıyıyı takip ediyor. Kıyı tsunamiden  zaman zaman zarar görmüs. Mavi, yeşil ve kayalıklar; gökyüzüyle birleşmişcesine duruyor karsımızda. Duvardaki iki askıda mavi trene özel hazırlanmış ceketler  asılı, fotograf  çektyirmek için. Ama ben bu ceketi almaya kararlıydım. Arkadasım da benden cesaret alarak, ceketler üzerimizde ilk durakta indik. Bu bize heyecanlı bir oyun gibi geldi. Minik bir istasyondu ve sadece dogayla daha içiçe olmak için inmiştik. Nefis manzarayı seyredip, kayalıklarda oturduktan sonra ikinci tren icin istasyona gittigimizde, görevli , ceketleri bir onceki trenden siz mi aldınız diye sordu nazıkce. Ben de evet üzerimizde indik dedim. Lutfen bir sonraki durakta bırakın dediginde olur dedik ama bırakmadık tabii. Evde Japon yemekleri yaptığımda bana bu geziyi hatırlatan ceketimi giyiyorum hep. İkinci trenimiz birincisinden daha lüksttü ve yine bir vagondu. Manzara yine muhteşem, doğa yine olağanüstü gücüyle bizi güzelliklere bogdu. Ayse-2011 (2007)

1 yorum:

  1. tren süper.ayakkabısız oturulması çok dinlendirici görünüyor.....ayrıca bu günki ceketinde harikaydı

    YanıtlaSil