21 Ocak 2011 Cuma

GUNEY KORE---HAHOE FOLK VİLLAGE

Kim Won- Gil    ve ben

Hahoe  folk village

Hanoklar


Agaç  işleri


Mask muzesi
Güney Kore gezim,  ulaşımın en rahat olduğu gezilerimden biriydi. Kore'liler otostopa çok alışıklar. Ben de çok severim, böylece gezimin birçok yerinde otostop yaptım. Onceleri ailelere, sonra tek bayanlara, sonra tek erkekler derken ayırt etmeksizin her yerde elimi havaya kaldırıyordum. Andong yakınındaki Hahoe Folk Village kesinlikle gidilmesi gereken yerlerden biri. Adeta açık hava müzesi. Andongun 24 km batısında yer alıyor, devlet tarafından koruma altına alınmış geleneksel yapıda bir köy. Bu geleneksel evlere Hanok deniyor. Bazı hanokların içinde yaşayanlar var, bazısı ise boş, bir kısmı da galeri, hediyelik eşya satımı, cafe gibi turistik  amaclarla kullanılıyor. Oldukça sessiz bir ortam ve gelenlere geleneksel Kore yapısını yasatıyor. Köyü büyük bir zevkle gezdim, ardından çıkışta Hahoe mask müzesi de ayrıca gezmeye deger. Dünyanın her yerinden farklı masklar sergileniyor. Güzel bir gün ve günü besleyen hanoklar, masklar, ahsap oymacılık ayrıca günümü zenginleştirdi. Dönme vakti geldiğinde, benim elim havadaydı elbette. Bir jeep durdu, siyah ve içinde tek kişi. Bindim. Icerisi mis gibi aftershave kokuyor, temiz giyimli bir Koreli erkek. Bu sefer ki otostopum biraz farklı birini çıkarmıstı karsıma. Biraz ürkttüm. Boyle anlarda hemen birisi arkamdan konusmaya baslar '' bir gün ters birşey olacak, kaşınıyorsun maceracı ruhunla, üstelik de şu anda burada olduğunu bilen kimse yok, tek basınasın ve seni bulmak isteseler bulamazlar'' arkamdan konusan sesi biraz ciddiye alıp biraz da uzaklastırarak sohbete başladık. Ingilizcesi düzgün ama çok soru soran biriydi. Şair olduğunu söyledi, çok ciddiye almadım ama ilgilendim. Ardından, hangi otelde kaldığımı, yalnız mı olduğumu sordugunda kacamak gercek dısı yanıtlar verdim. Yalnız gezdiğim halde, arkadaslarımla gezdigimi ama buraya yalnız geldigimi otelimin ismini hatırlayamadığımı söyledim. Sorularından rahatsız olmustum. Sonunda, Andong yakınında kendinin de birçok odası olan bir Hanogu oldugunu, sanatciların orada calıstıklarını, istersem misafiri olabileceğimi söyledi. Bütün bunlar hem güzel hem de sıkıcı geldi, herşeye nazıkce teskkür ediyordum. Derken yolumuz bitti ve inmek istedigimi soylediğimde, arabanın bagajından bana bir şiir kitabını armagan etti, birlikte fotograf çektirdik ve ayrıldık. Ayrıldıktan sonra, internetten arastırdıgımda, davet edildigim yerin Jirye Artist Colony olduğunu, turistlerin konaklamaları için özel bir Hanok oldugunu okuyunca, arkamdaki sesin gereksiz konustugunu ve neler kaçırdiğimi farkettim...Geride sadece okunacak bir kitap, hanoklar ve masklar kalmısti...Ayse-2011 (2009-Haziran, Temmuz) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder