16 Ocak 2011 Pazar

Alaska---1


Onumuzdeki hafta Güney kutbuna dogru gideceğimden, Kuzey kutbu anılarım tazelendi. Ben de yazmaya karar verdim. Amerika seyahatlerimin birinde, kısa süreli bir Alaska gezisi yaptım bir arkadasımla. Alaska'ya, LA- Seattle (2.5  saat), Seattle- Anchorage (2.5 saat fakat saat farkı nedeniyle 3.5 saat) arası uçuslarla gittik. Temmuz 1999...Beni aldı bir telaş, Alaska'ya gidiyorum ve kalın hic giyecegim yok. Heryerde bot, anorak arıyorum nafile! temmuz ayında Los Angeles'ta  kalın birseyler bulabilmek mumkun degil. Arkadasimdan aldıgım anorak ve kazaklarla idare etmeye karar verdim. Heryerde eskimoları göreceğimi düsünüyorum. Heyecanlıyım. Ucak bile şirin,  Alaska Airlines; kuyruk kısmında bir eskimo resmi var. Ucakta  Halibut (bir çeşit büyük balık) pasta , kek ve beyaz sarap monüsünden, pasta çok kötüydü ama gerisi iyiydi. Anchorage'a varıp sehre indigimde, etrafta ne eskimoları gördüm ne de anorak ve kazakları giyecegim bir hava vardi. Sıcaklık 24 dereceydi ve herkes incecik bluzlarla dolasıyordu.Her nekadar 1999 Temmuz icin olaganüstü bir sıcaklık deseler de, ben cok saskındım. Sonradan oğrendim ki boyle dusunen sadece ben degildim, birçok kişi ayni şekilde gelmislerdiSmile. Benim icin, ikinci ilginç nokta saatler ilerliyor ama hava kararmıyordu ve sadece geceyarısıyla sabaha karsı saat 5.00 arası hafifi bir alacakaranlık oluyordu. Ilk andan itibaren Alaska bana ardarda suprizler yapıyordu. Otele geldigimizde Alaska 'da oldugumuzu anlamaya baslamıstım. Saat 23.30, hava hala aydınlık ve lobide doldurulmuş hayvanlar vardı. Vakit gecirmemek gerek, otelin ücretsiz servisiyle  şehir merkezine gittik. Heryer kapalıydı, sadece bir iki tane acık disco vardı.Gunduz ve gece durumuna yasayanlar, saatlerle uyum saglamaslardı. Siyah perdeler kullanıyorlar ve saati geldiginde geceymişcesine davranıyorlardı. Saat 01.00 i gösterirken gündüzü yaşamanın keyfiyle fotograf çeken Japonlar ve bizden başka bir de siyah smokin giyinmis şık  faytonları kullanan bay ve bayanlar vardı sokaklarda. 5 $ a dolastırıyorlardı. Artık yatma zamanıydı, biz de saate gore ayarlamalıydık vücüdümüzu.Yorucu ama zevkli gunler bekliyordu. Ocak-2011 Ayse

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder