16 Şubat 2011 Çarşamba

Arjantın-----TANGO





Arjantin...Oylesine güzel bir geziydi ki, yazmaya  nereden baslıyacagıma karar vermekte zorlandım. Sonunda, tangolarda karar kıldım ilk yazım için. Bes altı yıl kadar önceydi, Istanbul'da Harbiye Acıkhava Sahnesinde Tango Passion'u izlemis  ve cok begenmistim. Sonradan farkettim ki fazla iz bırakmamıs. Evet; ''tangonun'' hazzına, Arjantin de vardım. Ozellikle Buenos Aires'te, sokak çalgıcılarının yerini sokak tangocuları almış. Hepsi birbirinden guzel, estetik dans ediyorlar. Zaman zaman kadın ve erkegin tek vucut oldugu, bacaklar arası ritmin ustalıkla saglandıgı, çekici bir dans...Kadını tüm disiligiyle algılarken, erkegin carpıcılıgını da farketmemek mumkun degil. Meydanlardaki tango gosterilerinde, sadece dans var. Ozel gidilen tango gosterilerinde ise kurgulanmıs bir konu icinde tangoları izledim. Cafe ve restorandaki tango gösterileri ise benim favorilerimdi. Her fırsatta ve degisik ortamlarda izledigim tango gösterilerinden büyülendim, büyülendim ve içime isledi...La Boca'da,  çok yaşlı bir erkeğin bir kadınla yaptıgı tangoda, sanki yasadıgı  yılları, dans suresince yüregimde hisssettim. Puerto Madero'da saatlerce taş üzerinde oturup izledigim sokak danscılarının ayak figürlerini, San Telmo'da meydanda dans sırasında bir köpegin dans pistine gelip uzanması  ve adeta uclu dansa davet etmesini, hele hele Iquazu'da cafede beyaz sapkasıyla bir eli cebinde dans eden delikanlıyı ve benim her fırsatta bacak figürlerini deneyerek fotograf çektirmelerimi unutmak mumkun degil.


..Ayse-2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder