24 Şubat 2011 Perşembe

Patagonıa Argentına---El Calafate

Patagonyadaki ilk durak El Calafateydi. Buraya Buenos Aires'ten ucakla geldik. Sabah ucaktan indiğimizde, sehrin dısındaki  uluslararası havaalanından bindiğimiz bir minübüsle El Calafate'ye geldik. Şöför herkese gideceği oteli sorup tek tek otellere götürüyor. Tabii ki bizim otelimiz filan yok, herzamanki yanıt benden '' şehir merkezi '' lutfen. Boylece güzel bir şehir turu atıp farklı fiyatlardaki bircok konaklama yerini de ilk anda görmüs olduk.  Minibusun icindekiler  heyecanlı, coğu nasıl bir otel, pansiyon ya da hostelle karşılaşacagını merak ediyor. Kiminin yüzü gülüyor, kimisi ise hosnutsuzluğunu hemen belli edip, soylenmeye başlıyor. Bizim durumumuz ise belirsiz, bakalım ne yapacağız. Şehir merkezinde indik, birkaç  otele girip oda sordugumda yer olmadığı yanıtı pek de sevimli gelmedi, ama moral bozmak yok. Sokakta kalacak halimiz yok ya. Bu arada sırt cantalı iki bayan gördüm ve onlara nerede kalabiliriz dediğimde, çok yakında küçük bir ev var  odalarını veriyorlar, kahvaltıları nefis ve de fiyat çok makül dediler. Soluğu ''AONIKENK'' te aldık. Sahibesi genç ve rehber. Bir aile isletmesi. Güzel ingilizce konusuyor. Odamız güzel ve sadece biz kalacağız. Kablosuz internet baglantısı da var, eee baska ne isterim. Iyi ki internetten ayırtmamısım diye sevindim, gördüklerimizin bircoğundan güzel. Cantaları attık ve ilk durak GLACIARIUM (Museo Del Helo Patagonica) oldu. Buraya şehir icinden saat başı kalkan minibüslerle gidiliyor. Şehrin dısında bir müze. El Calafate'de, özellikle yaz aylarında ( Ocak, Subat) turist sayısı çok artıyor. Güzel müstakil evleri, lokal cikolata ve likörleri  satan magazaları, seyahat acentaları, spor malzemesi satan magazaları ve hos cafe, restoranlarıyla şirin ufak bir yer. GLACIARIUM Kasım 2010 da acilmis bir müze. Müzede, Guney Patagonya'daki buz tarlaları, kardan buza geçişin gösterilişleri yer alıyor. Diğer bir  bölümde, küresel ısınmanın buzullar üzerindeki etkileri ve buzulların kırılması gösteriliyor. Gorulmesi gerekli müzelerden. Müzeyi gezdikten sonra, müzenin cafesinde içtiğimiz şarapla birlikte bulutların güzelliğini izlemek de ayrı bir zevktti. Buradan dönüste, iki lagundan oluşan Laguna Nimez çevresinde yürüyüş yaparak, beyaz pembe karışımlı renkleriyle flamingoları,kuğuları,ördekleri izledik...Ayse--2011