17 Şubat 2011 Perşembe

Arjantin---Kopekler


Arjantin; sokaklarında, cok sayıda kopek gordugum ulkelerden biri. Bunların bir bolümü sahipli, cogu ise sahipsiz ama besli sokak kopekleri. Kediler ise azınlıkta. Sokak kopekleri oldukca iri, sahipli kopekler ise küçük köpekler. Insana alışıklar. Buenos Aires'te, sık sık yolda elinde en az 5-6 kopekle yuruyenlere rastlıyabilirsiniz. Bu daha once hicbir ulkede karsılasmadıgım bir tablo. Bunlar kopek bakıcıları. Kopekleri dolastırıp, daha sonra da kopeklerin de girilmesine izin verilen parklarda serbest bırakıyorlar. Benim gibi kedi, kopek fobisi olanlar icin  zaman zaman sorunlar olabiliyor. Bu gezimde, iki kez ciddi sorun yasadım bu yuzden. Birincisi, Brezilya Arjantin sınırında digeri de Tigre'de yasadıklarım.Brezilya'da Iguacu Falls'dan otobüsle dönüyoruz ve ben uyuyorum. Birden arkadasımın beni uyandırdıgını ve aynı anda otobüsün icinde cok buyuk bir kurt kopeğinin karsımda oldugunu gordum. Polis tutuyordu ve bana dogru yurumeye basladılar. Heyecanla bagırarak fobim oldugunu soyledim. Oylesine dar bir koridor ki kopegin benimle yakın temasta olmadan gecmesi mumkun degil, kaldı ki herkesi, cantaları kokluyor.Polisler anlayıslıydı, hemen mudahele ettiler. Birkac kisinin kontrolu altında asagıya indirildim. Hala, o goruntuyu unutamıyorum ve urperiyorum. Ikıncisi Tigre'de. Tigre delta bolgesi, burayı daha sonra yazacagım. Heryer iri kopekle dolu. Hayatımda bukadar cok buyuk kopegi bir arada gormedim. Nehir uzerinde gidip, bir cok yere iskelelerden gecis yapıyorsunuz. Zevkli gunun sonunda, Casa Museum'a gittik ve bir saat sonra tekne bizi gelip alacak...Ufacık bir yer ve kopekler ustunuze geliyor, kacacak yerım yok. Tek gidecegim yer nehire atlamak ..Ve bu kosullarda iskelede bir saat bekledim. Defalarca tesekkur ettigim bir kızcagız, durumu anlatınca, kopekleri toplayıp ben tekneye binene kadar yanlarından ayrılmadı. En zor gecirdigim  ''bir  saatti'' diyebilirim... Hele, tekne icindeyken her iskeleye yaklastıgımızda kopeklerin tekneye atlarcasına havlayıp yaklasmalarını sozcuklerle ifade edebilmem mumkun degil...Ayse-2011 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder