27 Şubat 2011 Pazar

Arjantin---55 Yılın ardından...

Eva Peron Parkı


Kitaplar


55 yılın ardından

55 yılın ardından
Farklı ülkeleri gezdigimde, gormeyi istediğim yerlerden biri de kütüphaneleridir. Buenos Aires'teki La Biblioteca Nacional de  büyük bir kütüphane. On kısmında Eva Peron Parkı var. Arjantin'de parkların gunluk yasam icinde onemli bir yeri var. Kutuphane'nin sadece iki katına, gezme amaclı girilmesine izin veriyorlar. Katın birinde eski kitaplardan olusan bir arsiv  sergileniyor. Bu kitaplar, farklı konuları iceriyor. Daha önce gördüğüm bir cok kütüphaneyle kıyaslayınca her yonden cok etkileyici bulmadım. Kutüphaneden cıkınca bir onceki parkla ters yonde diger bir park daha var. Bu park ise oldukca ilginc, her yerinde eski kitap,dergi ve gazetelerden çekilmiş fotograflar  asılmış. Banklarda kitap okuyanlarla guzel bir birliktelik olusturuyorlar. Ben de kitabımla o tablodaki resmimi fotografladıktan sonra, dolasırken bankta oturan yaslı bir cift gozume takıldı ve gülümseyerek ''hola'' dedim. Hemen gülümsediler ve benim Arjantinli olmadıgımı  hangi ulkeden oldugumu sordular ve ardından da acıkladılar:'' Arjantinliler pek guleryuzlu degillerdir'' dediler. Boylece bizim sohbet basladı. Once beni, cantamı nasıl korumam gerektigi konusunda heyecanla uyardılar ve ardından ''biz bugun cok mutluyuz, parka özellikle geldik çünki burada çok anımız var ve bugün 55. evlenme yıldönümümüzü kutluyoruz'' dediler heyecan ve mutlulukla. Ben de bu tatlı çifti kutladıktan sonra, çantamdaki Turkıye'den götürdügüm magneti, parktaki yabancıdan bir anı olarak verdim. Çok mutlu oldular...Elele tutuşup evlerine gittiler...Ayse--2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder