23 Nisan 2011 Cumartesi

Babalar ve Kızları

Uzun bir aradan sonra bloguma kavusmanın mutlulugunu yasıyorum. Ve ilk yazımı, saatlerce  dinliyebilecegim iki müzisyene ayirdim. Yasmin Levy ve Natalie Cole...Dun aksam Yasmin Levy konserindeydim. Bazı konserler vardır, oturdugunuz  koltuktan ve sahnedeki sesten ayrılmak istemezsiniz, iste boyle bir geceydi. Salon doluydu,hayranı cok... Ben Yasmin'i gec kesfedenlerdenim; 9 ay kadar onceydi arabayla bir yere gidiyordum ve TRT3 de  Yasmin vardı, muzigiyle, hayatıyla...kendimi D&R da buldum ve  o gunden beri  benim evime , muzik listeme girdi. Konseri de kacınılmazdı elbette. Sahnede izleyince daha da hayran oldum. 2 saat ara vermeden soyledi. Yasmin; Safaradlardan, babası Izhak Levy Manisa dogumlu ve Ladino dilinde tum geleneksel Ispanyol sarkılarını derlemis. Bir yasında babasını kaybetmis ve babasının derlemeleri arasında buyumus. Simdi bunları aktarıyor, nefis bir ses, esprili bir kisilik. Konserin bir bolumunde sahnede yalnız kaldı, Izhak Levy'i anarak birlikte bir sarkı soylemek istedigini soyledi. Sahne karartıldı, ortaya daire seklinde bir ısık verildi ve Izhak Levy, sesiyle aramızdaydı. Baba kız duet yapıyorlardı; Salonda duygular karısmıstı, hayranlık, huzun hepsi bir aradaydı, cok guzeldi. Tum bu guzellikler arasında ben de anılara gittim. 2000 li yılların basıydı, Holywood Bowl'da, Natalie Cole konserine gitmistim bir arkadasımla. California'da konser oncesi piknikler cok unludur. Ya da erken gider, piknik yapmayıp oturma yerinize ufak sehpalar getirebilirsiniz yiyeceklerinizi orada yer, saraplarınızı da konser sırasında yudumlarsınız. Bu konserde, gumus samdanlarını bile getirip sehpalarına koyanlar vardı. Ve beklenen an geldi, mumlardan suzulen titrek ısıklar, gokyuzunde yıldızlar, elimizde saraplar ve ekranda Nat  King Cole muhtesem sesi ve muzigiyle supriz bir sekilde aramızdaydı,  Natalie Cole ise bu guzellikte yavasca yuruyerek sahneye girdi ve düet basladı.Soylenilen parca ise ''unforgettables''....Yasanabilecek  en guzel anlardan ve unutulmayacak gecelerden biriydi, yasadıklarım...23.Nisan.2011---Ayse

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder