31 Ocak 2016 Pazar

Boquete Cicek Ve Kahve Festivali

Boquete'ye gelme nedenlerimden biri de bu festivaldi. Ilk geldiğim gun ve sonrasında akşamlarımı hep festival meydanında geçirdim. Kaldıgım hostela cok yakındı.Ilk aksam Pazar gunu olduğu için cok kalabalıktı. Giris 1 dolar...Cicekler rengarenk cok hos gorunuyordu.
 
 
 
Festival olur da yiyecek olmaz mı? Her yerde seyyar ya da sabit yiyecek yerlei vardı. Tavugu vekırmızı eti cok seviyorlar.Dondurma ve içecekler de  cazip koselerdendi...
Burada ozel giysileriyle hemen belli olan bir grup var, bunları Panama Cityde de gormustum. Esas yerleşim yerleri burasıymış. Bunlara NOBE BUGLE deniyor ve tum kahve ciftlıklerinde bunlar çalışıyorlar. Hatta Costa Rica'ya da gidiyorlar, göçer bir grup.Konustukları dil Lengue Agrafa . Fotograf çektirmeyi sevmiyorlar ve redediyorlar genellikle.
 
Böylesine hareketli bir yerde dolaşmak beni cok heyecanlandırdı. Hele hele farklı kahve ciftliklerinin ücretli olan kahve içimlerinin bir turist olarak bana ücretsiz ikram etmek için sıraya girmeleri pek hostu. Ben de her fırsatta kahvemi içiyor, fotoğraf çektiriyordum.
Sıra  geleneksel dans gösterilerine gelince, mutluluğumu anlatmama imkan yok.Baska dünyadaydım. Danslar kadınlı erkekli,canlı giysilerle ve hızlı müzikle yapılıyor.Her bölgenin giysileri farklı.Kadınlar danstta hep eteklerini acıyorlar, bu da goruntuyu daha görkemli kılıyor.
 
 Ikinci gece hafta arası olduğundan çocukların dansı da vardı.Fotograf cektırmeyı seviyorlar, ne zaman izin istediysem hemen poz verdiler.
 
 
 
Festival olunca, herseyden biraz tatmam gerekti. Bu sirin esek de fotoğrafı haketti.Gercek olmasa da...
 
Ayse....2016 Ocak
Gezi Tarihi....2016 Ocak
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 

1 yorum: