25 Ocak 2016 Pazartesi

Bocas Del Toro ....Bestimanos Adası....1

Panama'daki ucuncu durağım Bocas Del Toroydu. Burası Atlantik kıyısında, Karayip sahillerinde adalar grubu.. Panama Sehrinden otobusle gece yolculuğu yaptım. 19.30 da çıktım yola ve sabah 6 civarında Almirante'ye vardım.Bocas Del Toro'ya gitmek için once Almirante'ye oradan da teknelerle Bocas Del Toro'nun merkezi olan Islo Colon'a geçiliyor.
Almirante'ye gelince, uyduruk bir otobüs durağında inip, bekleyen taksilerle (sarı kamyonet) limana gidiliyor.Yol arkadaşım El Salvadorlu gençler grubundan  facebookcu Fadimaydı.Yol boyu facebooktaydı.Sayesinde ben de rahat bir yolculuk geçirdim.Hatta San Salvadorda bana güvenli bir gezi sozu bile verdi.
 Ne liman ne de otobüs ıstasyonu, düşlenecek cinsten değildi.Cok uyduruktu.Taksi fiyatı kişi bası 1 dolar. Sonra limandan Bocas Del Toro'ya (ıslo Colon)  motorlarla 6 dolara geçiliyor.
 
Once Islo Colon'a geldim. Genellikle herkes Islo Colon'u tercih ediyor.Biraz daha gurultuden uzak olmak isteyenler de farklı adaları seciyorlar. Ben de ikinci buyuk ada olan Bestimanos'da rezervasyon yaptırmıştım. Once Islo Colon'da soyle bir tur atıp güzel bir kahvaltı yaptım.
Iskeleden tekrar motora binerek, Bestimanos'a doğru yola çıktım.15 dakikalık bir yol motorla. Yolda diğer adaların yanından geçerek gidiyorduk. Motorcu bana poz vermekten pek mutluydu.
Her yeni yerden heyecanlanıyorum, acaba nasıl bir yerde kalacağım? güvenlik nasıl?geldigime değecek mi gibi bir cok soru  oluyor...
 
Sonra farklı yerleri, düşlemekten bile uzak güzellikleri yakalayınca ayrıntılar kotu bile olsa silinip gidiyor.Ve  iskeleye geldik...Kalacagım Bubba's House iskeleye cok yakın, hemen yurudum.Iste yine yeni bir yer ve macera...Hiçbiri bir öncekine benzemiyor, ne ilginç...
Yan yana hostellar var.Benim kaldığım odada urkutucu goruntusu olan bir oğlan, bir Cinli kız bir de Alman çocuk vardı. Sonradan konusunca boşuna urkmusum diye duşundum cok tatlı, Iraklı bir gezgin cıktı. Bubba's house,ufacık bir yer ama goruntu muhteşem. On tarafta bar, müzik, deniz ve hamaklar var. Cok sıcak bir ortam, insanı yumuşatan, rahatlatan bir goruntu...
 
Oylesine sıcak bir ortamdı ki ilk andan sohbetler başladı. Iki gece kaldım burada.Bu sure içinde sohbetler hep oluyordu. Erkeğin meraklı, kadının soğuk olduğu Amerikalı bir cift, ilk anda çekici görünen ama herseye gülen Alman adam,sempatik Fransız cift, oda arkadaşım Iraklı çocuk, oda arkadaşım dağınık Cinli kız ...Hepsi ayrı anılar bıraktı bende...
Ayse.....2016 Ocak
Gezi Tarihi.......2016  Ocak
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder