11 Ocak 2016 Pazartesi

Panama Kanal Demiryolu Turu

Panama City'de yapılmasını onerecegim gezilerden biri ''Panama Kanal Demiryolu '' gezisi. Bu geziyi yapabilmek için sabah 6 da hostel onunden bindiğim bir taksiyle sehir merkezine oldukça uzak mesafedeki istasyona geldim.Casco Viejo'dan istasyona pazarlıkla 4 dolar odedim.Gezi Panama Sehrinden başlayıp Colon'da bitiyor.55 Dakika suruyor. Geziyi yapmaya karar verdiğimde, resepsiyonistle konusunca Colon cok tehlikeli, güvenli değil, git ve Colon'a varınca hemen bir taksiye bin ve Panama Sehrine otobüsle geri don diye ozellikle belirtti.Ben de planımı bu önerilere gore yaptım.
Istasyona geldiğimde birkaç yabancının kapıda beklediğini gordum. Zaman içinde turist grupları ozel araçlarla gelmeye başladı. Bilet için kapı açıldığında içerinın gorunumu sempatik geldi.

Ben de bir T shirt almaktan kendimi alıkoyamadım.Bilet tek yon fiyatı 25$ .Kredi kartı da kabul ediyorlar.Tren iki bolum halinde birinci kısım normal ulaşım bolumu diğeri ise panaromik bolum olduğundan camlar buyuk ve tepesi de camlı, acık ve turistler için hazırlanmış.

Tren kalkmadan güzel bir kahva supriziyle karşılaştık.Bu arada karsımda oturan Kanadalı Hanımla ufak bir sohbete giriştik. 75 yasında ve 136 ulke gezmiş. O da benim gibi yalnız gezenlerden hemen gezi sonrası birlikte yurumeyi denemeye karar verdik.Doga muhteşemdi, yağmur ormanlarından geçtik. En önemlisi ara ara Kanalı takip ettik.Miraflores ve Pedro Miguel Locks dan geçtik.
Gamboa köprüsünden geçtiğimiz yerde, eko otel girişi vardı. Bir müddet Charges nehriyle gittikten sonra Gatun Golunde de bitki ortusu, kuşlar devam ediyordu.

Colon'a geldiğimizde , taksiler bekliyordu ama biz yurumeye karar verdik. Herkes hayır yürümeyin diyordu. Halbuki otobüs terminali oylesine yakındı ki...Goruyorduk, bulunduğumuz yerden. O sırada 2 Amerikalı erkek de bize katılınca kendimizi guclu hissettik ve sohbetle yurumeye başladık.Bu arada bir taksi yanımızda bizi hem çağırıyor hem de takip ediyordu. En güzel espri Franceska'dan geldi ''Ayse eskortumuz var 2 de guclu  erkek var yanımızda bize birsey olmaz.''.Hersey yolundaydı bizce ama polis bizi çevirip buradan gidemezsiniz, obur yoldan gideceksiniz orası da tehlikeli deyince artık yuruyemiyecegimizi anladık.Eskortluk yapan taksiye bindik, bizi otobüs terminaline bıraktılar ve otobusumuze bindirdiler.Donus  biletimiz 3.5 $ di. Guvenli bir sekilde turumuzu tamamlayıp donduk.