6 Şubat 2016 Cumartesi

Panama Sehri...

Panama  Sehri, Orta  Amerika ulkeleri arasında birçok sirketin ana merkezlerini barındıran bir sehir. Bir yandan Casco Viejo' da koloniyel donem yaşanırken,
 diğer yanda, yeni sehir bolumunde gökdelenler ve modern alışveriş merkezleri kendini gösteriyor.
Anakaraya  uzun köprülerle baglanmıs ufak adalar, araçlar, spor yapanlar ve bisikletliler için güzel bir hat oluşturuyor.
Trafik ozellikle belli saatlerde kilitleniyor. Chicken buslar sehrin renklerinden. Yarı beline kadar uzanmış bir adam bağırıp duruyor. Bana pek tanıdık geliyor bu tablo...Metro tek hat ama cok isime yaradı. 
 
Panamalılar Afrika kökenli Amerikalılar bu nedenle siyahı ırk hakim...Ilk günler birsey sorduğumda hep Amerikanos diye yanıtlıyorlardı. Ben de Amerikalılardan soz ediyorlar sanıyordum. Sonra, esas Amerikalı biziz yani Orta ve Latin Amerika deyince durumu kavradım.
Her zaman  siyahi ırk daha çekici gelmiştir bana, kadını, erkeği ve cocuguyla...
 
Berberler, sehrin renkli goruntulerinden.Sokaklarda adeta portatıf havası veren salonları! oldukça ilginc yerler... Varsıl kesimin gittikleri daha modern...
Panama Kanalı, Atlas Okyanusunu Pasifige bağlıyor.Dunyanın en uzun kanalı...Panamayı Panama yapan nedenlerden biri...Panamanın incisi....Atlantik ve Pasifik Okyanuslarına geçisin sağlanması 16. yüzyıldan başlayan bir fikir.1880 de Fransızlar tarafından başlatılıyor ama finans zorluğu yüzünden  1914 de USA tarafından bitiriliyor ve açılıyor. Genisletme calısmaları devam ediyor.Ozellikle lockların açılma saatlerinde ilgi cok yüksek oluyor. Hatta kanal içinde yemekli turlar da var.
 
Balık Pazarı sehrin en renkli yerlerinden. Gunun her saatinde hareketli ve kalabalık. Ekonomik ve taze deniz urunleri almak ve yemek için en uygun yer..
Japonlar'ın yardımıyla kurulmuş.Balık Pazarı deyince ilk akla gelen yiyecek CEVICHE.
 
 
Bir sehirde, ülkede kitapçı ne kadar çoksa eğitim düzeyi o kadar yüksektir. Seyahat kitabımı Ankarada bulamadığımdan Panama'ya bırakmıştım. Maalesef hic kitapçı olmadagını üzülerek gordum. Sonunda yeni bolumde acılan bir  AVM  de 2 kitapçının olduğu soylendi ve bu sayede AVM lerini de görmüş oldum...Bu da ilginç bir anı...Sans oyunlarına cok düşkünler..Her yerde bunları satanları görebilirsiniz...
Bio Muze yeni acılan müzelerden Mimarı unlu  Frank Gehry ..Latin Amerikadaki tek eseri.18 dolara indirimli girdim..Buraya otobüsle gittim ve otobusu bulmamada kadın polis cok yardımcı oldu. Polisler İngilizce biliyorlar ve yabancıları adeta korumaları altına alıyorlar.
 
Promenate cok güzel, paten kayanlar, sokak satıcıları, cicekler, heykeller ve Pasifik...
 
Ayse......2016  Subat
Gezi Tarihi...2016 Ocak
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder