13 Şubat 2016 Cumartesi

Teatro Nacional De Costa Rica----Macau Show


Teatro Nacional, San Jose'nin tarihi binalarından  biri.Sehrin merkezinde yer alıyor. Gun içinde gezmek isteyenleri belirli bir ucret karşılığında ve rehber eşliğinde gezdiriyorlar.Ben de bir gösteri izlemeyi tercih ettim .Costa Rica'nın ilk tiyatrosu, 1891 de yapımına başlanmış ve 1897 de ilk kez Faust'la perdelerini halka açmış.Sezonda duzenli olarak senfonik konserler de veriliyor.
 
Bahcede  Beethoven, Chopin ve Barca'nın heykelleri var.Icerdeki muraller ise Milano'lu sanatçı tarafından yapılmış ve kahve ve muzun allegorisi olarak ifade edilmiş..Binanın girişinde güzel bir kafesi var.
Salon oldukça güzel 3 balkondan oluşuyordu.Rahat fotoğraf çekebilmek için onden bilet aldım.
Gosteri 1.5 saattlik geleneksel Macau dans ve müzik gosterisiydi. Macau'lar Kuzey Amerika'nın yerlilerinden. Danslarını ve müziklerini de Macau kuşlarından esinlenerek  yaratmışlar.Gosteri de bunlara dayanıyordu. Benim için ilginç bir gösteriydi.
  
Yukardaki dişi kusu temsil ediyordu ve birkaç dişi dolaşırken erkek kusun gelişi  ve onların çevresinde dolaşmasıyla başlıyordu.
Müzik, ritm , kus sesleri ve haykırışlardan    oluşuyordu.
 
 
Showun sonunda seyircilerden de alarak sahnede dans edildi. Ben tum cesaretimi toplayarak yürüyerek gitme demelerine karsın yakın mesafe olduğundan yürüyerek gittim ama geçtiğim yerlerdeki insanları görünce yurumemem gerekiyormuş dedim.
 
Ayse.......2016 Subat
Gezi Tarihi..........2016  Subat  
 
 
 





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder