14 Şubat 2016 Pazar

Santa Elena----Monteverde......1

Costa Rica'daki ikinci durağım Monteverdeydi. Monteverde ve Santa Elena birbirine cok yakın iki yerleşim yeri. Hostelda kalmanın bir güzel yanı da bu. Herkes birbirine önerilerini sunuyor, beğenilenler beğenilmeyenler ya da tehlikeler hepsi paylaşılıyor.Ben de önerileri değerlendirerek Santa Elena'da kalmaya karar verdim.Bir gece once hosteldaki konuşmada iki Fransız da sabah erken terminale gideceklerini söyleyince saabah 5 de hep birlikte ayni taksiyle terminale gittik. Hem saatten oturu iyi oldu hem de biraz iktisat etmiş olduk. Bilet kuyruğunda beklerken Barbarayla tanıştım.Yalnız seyahat eden Amerikalı bir kadındı Barbara.Tesadufen biletlerimiz yan yana olunca yolculuk sohbetle geçti....
Santa Helena Resort Hostelda kaldım, öneririm. www.santahelenaresorthostel.com merkezi, yeşillikler arasında bir yer.
Orta Amerika demek hamaklar diyarı demek.Kaldıgım her hostel doğanın içinde ve muhakkak hamaklar var.Hem de rengarenk...
 
Dort gun kaldım Santa Elena'da. Hepsi de dolu dolu geçti.Ilk gunumu cevreyi tanıyarak ve yuruyusle geçirdim. Magazalar, cafeler restoranlar, insanlar,doga...
 
Dolasırken çöplerin toplandığı yerler cok hoşuma gitti.
 
Burada sürekli düzenlenen turlar var. Bunların bir kısmı sportif aktiviteleri içeriyor ya da Bulut Ormanlarında trekkingler, kus ve bitki gözlemleri oluyor.Ikinci gunumu tamamen Santa Elena Cloud Forest Reserve'de geçirdim. Otobusle kendim gittim. Otobus 6.15 de başlıyor, erken gitmek kus ve diğer hayvanları gözlemlemek sansının yüksek olduğu saatler.Rehber almadım. Rehberle gididiginde zamanın kısıtlanması hoşuma gitmiyor bu yüzden rehbersiz yalnız gitmeyi tercih ediyorum. Giris 14$
Ilk yakaladıklarım  '' Humming Bird '' . Bunlar cok hızlı hareket eden kuşlar. Ozel yiyecek yerleri yapmislar, yemek için geliyorlar. Renk renk ve seyre doyulmuyor.
 
 
Hava yağışlı ve ara ara serin olmasına, benim de sırılsıklam olmama rağmen cok zevk aldım. Kac saat geçirdiğimi bilmiyorum ama en uzun trial onal Cano Negro'yu (4.8 km) zevkle yurudum. Normal suresi 3.5 saat.Hele köprülerden geçerken, müthiş hoşuma gitti.
Daha once yağmur ormanlarında bulunmuştum ama bulut ormanlarında ilk kez bulunuyordum.Bulut ormanlarında ağaçlar cok daha yüksek, ozellikle köprülerden geçerken altındaki ızgaralardan bakınca daha iyi anlaşılıyordu.
 
 
Her köprüden geçerken ozelliklerini belirten yazılar vardı. Donme zamanı gelince once bir dus aldım sonra da güzel bir yemeği hak ettiğimi düşünerek güzel bir yere gidp yemeğimi yedim.

 
 
Ayse.......2016  Subat
 
Gezi Tarihi.......2016  Subat 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder