7 Şubat 2016 Pazar

San Jose....PURA VIDA

13 Gunluk Panama  gezimin son duragı Boquete'den  okul otobusuyle sabahın erken saatinde yola çıkarak David'e gittim . David ufak bir sehir, San Jose'ye geçebileceğim en yakın yer olduğundan  buradan otobüse (TRACOPA   otobüs firmasıyla) binerek Costa Rica'ya ulastım.Boylece ikinci ülke, yani Costa Rica maceralarım başladı...
Kaldıgım Hostel sehir merkezindeydi, otobüs terminalinden yürüyerek kolaylıkla ulaştım. Ilk kez gelinen sehir her zaman ürkütüyor insanı...Ben de yürürken hem temkinli davranıyor hem de cevreyi gözlüyordum. Panama'dan sonra, kadınların vücut sekillerinın  degistigini, daha inceldiklerini  ve siyahi derilerin yerini esmerlere bıraktığını yol boyu gordum.. Bir de kadınların daha cok etek, elbise  ve topuklu pabuç giyiyor olmaları dikkatimi cekti.
Hosteldan memnun kaldım. Gidip gelmeler yaptığımda hep burada kaldım. 2. gelişimden itibaren indirim yaptılar...Artık oranın bir elemanı olmuştum...
 
Bu hostelda kalırken en cok hoşuma giden Holiday Inn'e yakın olmasıydı. Kaldıgım sure içinde tum otobüs yerleri, ozel bilgileri onlardan aldım ve cok yararlandım. Son günümde de ozel olarak gidip teşekkür ettim ve Turkiye'den bir kartpostal verdim...La Avenida Central, San Jose'nin ana caddesi ve herseyi bulabiliyorsunuz. hostela cantamı bıraktığım gibi kendimi orada buldum.Guvenliydi cunki cok sayıda  polis vardı, hatta zaman zaman komik bile oluyordu, halleri...
 Ilk kez bu kadar fazla polis olmasından mutluydum cunki rahat hissettim kendimi.Hepsi İngilizce biliyor ve alnımda turist damgası olduğundan hemen yardımcı oluyorlar... Caddede zevkle keşfe başladım. Once tombis bronz heykele dokundum.
Sonra Banco Centrale'nin onundeki bronzdan halkın arasına karıştım
Sokak satıcıları cadde boyu dızılmislerdi. Bisikletli polisleri görünce eşyaları topluyorlar sonra tekrar geri geliyorlar. Adeta bir kovalamaca var ama pes etmek yok...
 
 
Bu cadde üzerindeki ilginç yerlerden biri de Mercato Centraldi..Oldukça eğlenceli geldi bana burası.
Gezerken, Costa Rica'nın Panama'dan daha pahalı olduğu hemen anlaşılıyordu.Sonrasında da hangi ulkeden farklı kişilerle konuşsam hep sikayet konusu buranın pahalı bir ulke olduğuydu...Costa Rica'yı anlamak için PURA VIDA yı anlamak gerek. Tico ve Ticaların (costa Rica'lı erkeklere Tico kadınlara Tica deniyor.) hayat felsefesi PURA VIDA...Hayatı akısına bırak, sakin yasa,yasamdan zevk al, gereksiz hırslara kapılma kısacası kalender, rahat, gerilimden uzak mutlu bir bakış acısı.Her yerde Pura VİDA  iyi günler yerine cogu zaman pura vida diyor herkes birbirine.
 
Mercato içindeki yemek yeme yerleri beni cekmemisti ama ilgincti.
 
Costa Rica'ya has  geleneksel kahve aletleri de oldukça ilginç...Geleneksel Costa Rica kahvesi dediğinizde cafelerde de bunlarla getiriyorlar...Cantamın ufaklıgından ancak fotoğraflarını getirmeye karar verdim.
 
23 Adet tiyatro var. Bunların içinde en önemli yer tutanlar Teatro Nacional, Teatro Populer Melico Salazar.
Posta,Telefon binası sehrin eski ve güzel binalarından
San Jose'yi sevdim.
 
Ayse.....2016 Subat
Gezi tarihi.........2016 Ocak
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 yorum:

  1. Sanırım en çok hayat felsefelerini sevdim PURA VIDA !!! :))

    YanıtlaSil
  2. Pura vida - pure life. Nice and necessary approach to life.

    YanıtlaSil