6 Mart 2015 Cuma

TOSCA---Teatro Dell'opera Di Roma

 Her zaman yaptığım gibi gitmeden once opera, bale ve konserleri kontrol ettim. Tosca, gezimin son gecesinde sahneleniyordu, cok heyecanlandım ve bileti aldım. Yakınındaki bir otelden de rezervasyonu yaptırınca  bir kahve koyup keyifle içtim.
Ve 4 Mart 2015 aksamı; oldukça yağmurluydu Roma...Otel oyle yakındı ki fazla ıslanmadan Opera Evine gittik. Yurt dışında operaya gitmekten her yönden buyuk zevk alıyorum. Oncesinde Opera Evinde ya da çevresindeki yerlerden birinde içtiğim bir kadeh sarabın verdiği zevk bir başka anlamlıdır benim için. Bu sefer de  Opera Evi'nin karsısındaki Il Palchetto'da sarabımı yudumladım.
TEATRO DELL'OPERA DI ROMA
 Opera Evi ilk kez 1880 yılında Teatro Costanzi adıyla açılmış,o donemde 2212 koltuk varmış, farklı dönemlerde yenilenmiş ve 1946 da Teatro Dell'opera Dı Roma adını almış.Su anda 1600 koltuk  var.Tosca'nın promiyeri 4 Ocak 1900 yılında  Teatro Constanzide yapılmıs.Hatta pul bile cıkartılmıs, gunun anısına.

Bina parterin dışında  4 balkon ve ust son bolumden oluşuyor. Balkonlar localardan oluşuyor.Bizim locamızda  4 koltuk vardı.Ama bizim koltuklarımız ikinci sırada olduğundan biraz ayakta biraz oturarak izledik.Loca arkadaşlarımız da 2 genç sevgiliydi. Onlar opusup, birbirlerine dokunmaktan bize yer vermeyi hic düşünmediler.Bir ara kıza ''eger koltuğunuzu biraz arkadaşınıza yaklaştırırsanız onu da  bizi de cok mutlu edeceksiniz dedim. Erkek guldu ve evet evet dedi ama kızdan hiçbir yardım göremedik.Ben de son arada fuayeye çıkmayarak cezalandırdım onları...Yanlarında oturdum.


Salonda tavan suslemeleri oldukça görkemliydi. Tosca muhteşemdi, Bilinen aryalarda Tosca ve Cavaradossi oldukça uzun suren alkışlar aldılar.Eserin sonunda Ankara Devlet Operasının da küçümsenmemesi gerektiğini bir kez daha duşundum...

Ayse-----2015

Gezi Tarihi----2015 Mart

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder