8 Mart 2015 Pazar

Skansen Acık Hava Muzesi----Stokholm

Djurgarden,  Stokholm'de bir ada. Adanın girişinde kiralık bisikletler var. Bisiklete binmeyi sevdiğim için hemen bir bisiklet kiraladım ve adayı  dolaştım. Dolasırken, güzel birkaç restoran ve  manzaraya karsı hos kafelerin olduğunu gordum ve molamı da böylesine güzel bir kafede verip cevreyi , uzakları seyre daldım. Guzel evler, pırıl pırıl yollarıyla ada  bisiklet için ideal bir yer. Ertesi sabah 21 Haziran'da tekrar erkenden yine adaya gittim. Bu seferki gelisim, ada üzerindeki Avrupanın ilk acıkhava müzesi SKANSEN deki  her yıl yapılan bahar senlikligine (mid summer) katılmak  içindi.Bu  kutlamalar gorulmeye değer.Ben de heyecanla içeriye girmek için uzun sure kuyrukta bekledim.
 Bileti aldıktan sonra funicularla ya da yürüyerek içeri giriliyor. Burada bir bolumde hayvanat bahçesi var. Diger bölümde  ise ufak ufak evlerde geçmişin izleri sergileniyor. Bir yerde eski eczaneyi gezerken, diğer evde sut güğümlerini, yumurtaları görmek, ya da eski bir marangoz evinde el yapımı ahşap islerini bulmak mumkun. Tum bunlar,değişik bir ortam ve ayrı bir heyecandı benim için.. Mis gibi kokan kurabiyeler taze taze satılıyordu .Bazıları geleneksel giysileriyle geliyorlar bu senlige. Bu yüzden ortam oldukça renkli ve farklıydı.


 Dolasırken eski tarz evlerin, hediyelik eşya satan ufak mağazaların, kafelerin olduğunu gordum. Sırasıyla hiçbirini atlamadan hepsini buyuk bir merakla gezdim. Bir yandan da değişik kostümlüleri takip ediyordum. Cok Kalabalıktı ve sürekli insanlar geliyorlardı.Bu  festival gunu herzaman resmi tatil. Bazıları piknik çantalarıyla geliyor, bazıları oradaki restoran ya da kafelerde yiyorlardı ve müzik sürekli çalıyordu. Zaman geçtikten sonra, geleneksel giysiler içinde dans grubları belli yerlerde müzik eşliğinde dansa başladılar ve oradakiler de bu danslara katıldılar. Ortam cok güzeldi.

 Kadınlar baslarına taçlar takıyorlardı, baharın gelişi tam anlamıyla coşkuyla kutlanıyordu. Danslardan sonra bir grup elllerinde uzun yeşilliklerle ve ciceklerle kaplanmıs bir cubuk taşıyorlardı. Etrafında kurdeleler vardı . Bu cubuga ''maypole'' deniyor ve bu seremoni cok önemli. Bu cubuk once yatay bicimde tutuluyor ve cubugun her hareketinde herkes alkışlıyor ve haykırışlar artıyor.En sonunda cubuk dik olarak sabitleniyor. Ve çevresinde dans başlıyor.





Ayse-------2015

Gezi Tarihi:-------------Haziran 2012
. Bu donemde Isvecte gezdiğim heryerde bu cubugu sehir merkezlerine sabitlenmiş vaziyette gordum. Bazısı görkemli, bazısı daha kucuk. Bulundugu sehir, koy, kasabaya gore değişiyordu. Gecenin de olmadığını düşünürsek, kac saat kaldığımı hatırlamıyorum ama unutmadığım bir sey var:  unutulmayacak bir gundu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder