15 Mart 2015 Pazar

TEATRO DI SAN CARLO----(TRISTAN AND ISOLDE)




Napoli'ye gelmeden once opera evleri arasında ilk 10 a giren, 1737 yılında acılan TEATRO DI SAN CARLO nun programına baktım ve ilk gecemize denk gelen TRISTAN VE ISOLDE operasına biletleri aldım. Wagner'in bu operasını ilk kez izleyecektim. Gunumuzu gayet güzel geçirdik saat 18.00 e cok yaklaşmıştı, etrafı seyrede seyrede opera evine doğru yuruyorduk. Arkadasım ansızın ''Ayse, opera saat 20.00 de başlıyor değil mi diye sorunca, elbette diye geçiştirdim ama yine de bir kontrol etmek isteyince,sasirdim kaldım ve  beni aldı bir telaş.Cunki oyun, saat 18.00 de başlamıştı. Oylesine koşturmaya başladık ki, isin başlangıç zevki kaçmıştı.Bir yandan ben onden koşturuyor, diğer yandan sürekli kendime söyleniyordum.Sonunda vardık. Kapıdaki görevlilere
 durumu anlatınca tamam simdi ara var girebilirsiniz dediler. Elimdeki kâğıtları gösterince esas bilet çıktısı yok alamayız, biletiniz gorulmuyor demezler mi? Haklılar ama, ben de içeriye girmeliyim.Yok etme, yırtma gibi temizlikleri yerli yersiz pek sevdiğimden umitsizce e postama bakmaya basladım, neyseki silmemişim ve  içeri girebilirdik.Ara oldu ve kendimizi locamıza attık. Yine muhteşem bir salon. Locada bir kişi vardı, yerimiz güzeldi. Ilk anda birinci perdeyi yalnız izlemenin zevkinden sonra bizi karsısında gören Avustralya'lı opera sever, sonradan sohbetlerde oldukça sıcak davrandı.Onun koltuğu locanın  2. sırası olmasına rağmen ona da yanımızda bir yer açıp, ucumuz birlikte ayni yerden izledik. Oyuna 2.perdeden girmenin ve ilk kez izlemenin getirdigi bir kopukluk oldu  ama o ortamda olmak bile yeteri kadar tatmin ediciydi, ozellikle müzikle birleşince hele hele orkestra, Zubin Mehta'nın parmaklarının ucundaysa...Evet conductor Zubin Mehtaydı.
Selamlama bolumunde perde açıldığında , orkestranın sahneye cıktıgını görmek supriz oldu. Isolde cok alkış aldı.

Ayse------2015
                                                                 Gezi tarihi--------2015  Subat

1 yorum:

  1. :))) bilette yazan saati gördüğün an ki yüzünün ifadesi gözümün önüne geldi. O an için hiç de komik olmadığını biliyorum ama ama nasılsa olan olmuş, geçen geçmiş. Şimdi okurken gülüyorsam seni tanıdığım ve sevdiğimdendir :))) çok tatlısın :))))

    YanıtlaSil