19 Mart 2015 Perşembe

Amalfi Kıyıları---(Sorrento, Capri )

SORRENTO

Sorrento'nun denizden gorunusu

Napoli'deki konaklamadan sonra, Circumvesuviano ile Sorrento'ya geçtik. Bu tren sadece Napoli Sorrento arasında çalışıyor ve aradaki tum yerleşim yerlerinde duruyor.Oldukça zevkli  bir yolculuk. Binalarda  mimari acıdan bir ozellik yok ve cogunlukla birkaç katlı apartmanlardan oluşuyor. Camasırlar yine on saflarda.  Balkonlardan sarkan , ya da balkonlar arası camasırlar her zamanki gibi Sofia Loren filmlerini hatrırlatmaktan geri kalmıyor.Napoli Sorrento arası trenle 1 saat 10 dakika suruyor.Yol boyu limon bahçelerini görmek, Vezuv'u seyretmek... hele  bu guzellige bir de akordionla çalınan Napolıtanlar eklenince, ahh bir de sarap olsaydı diye geçirdim içimden.
 Ve Sorrento'ya vardık.Sorrento ufak bir yer. Denizden baktığınızda sehrin kayalar üzerine kurulmuş olduğunu goruyorsunuz. Zaten tum Amalfi kıyıları ayni güzellikte.Hemen otelimize gittik. Kaldıgımız otel merkezde deniz görmeyen, minimalist döşenmiş ufak sirin bir oteldi.
www.palazzotasso.com .Resepsiyondaki kızlar oylesine sempatikti ki, beni de iyice coşturdular.Uzun uzun espriler yaptık yakısıklı Italyan erkekleri üzerine. Bu sıcak başlangıçtan sonra hemen sehri dolaşmaya çıktık.
 Tasso  unlu bir edebiyatçı bu yüzden Sorrento'da en fazla duyulan isim Tasso. Sehrin heryerinde portakal ağaçları, limon ağaçları var. Burası Limoncellonun da merkezi.Ayrıca seramikler müthiş.
Sezon dışı olduğu için birçok yer kapalıydı, ama bu sakinlik de ayrı güzeldi.

Birkac marina var. Buyuk Marinaya inmek için asansör var. Asansorun olduğu yer sehrin balkonu. Manzara cok güzel. Cevredeki herkes opusuyor, adeta opusme yeri. Ben de hic olmazsa fotoğraf çektireyim dedim.Bir yanda deniz diğer yanda ısıl ısıl tepelere yerleşmiş evler, oteller gecenin sesizligine burunmuş duruyor...Oneriler üzerine aksam yemeğimizi içerisi yeşilin hakim olduğu La Fenice' de yedik.
www.ristorentelafenicesorrento.com Nefis bir
risotto pescatora , pizza Romana  ve sarapla geceyi kapattık.

Sorrento
CAPRI

Sabah güzel bir kahvaltının ardından , ferryle Capri'ye gittik. Hızlı feribotlar diğerine gore daha ucuz.Saatlere gore de fiyatlar değişiyor.Biz 14.70 euroya gittk. www.caremar.it .Yıllar once gitmiştim, aklımda kalanlar ise seramik banklar, Krupsun sahibinin evi ve Green Grottanın  güzelliğiydi. Yıllar sonra tekrar geleceğimi hic düşünmemiştim. Birden o günleri hatırladım, turla gitmiştim o kadar hızlı gezmıstik ki adeta acele yenilip boğazımda kalan yemek tadındaydı, o günlere doğru kısa bir yolculuk yaptı belleğim...
Sorrento marina Ayse Capri yolunda

Capri
 Capri'ye vardığımızda, once otobüsle ana Capri^ye çıktık.Merkez, tepeye kurulmuş. Tepeden gorunum cok güzel, hemen bende bira keyfini cagrıstırdı. Ana Capri keyfinden sonra yürüyerek aşağıya inmeyi tercih ettik. Yol gayet güzel, evlerin arasından yürüyerek iniliyor. Mis gibi kokan limon ağaçları arasında yurumeye başladık. Sarhos olmayı hep içkiden bilirler ama benim sarhoşluğumun suçlusu limon ağaçları ve manzaraydı. Daracık bir yol, sağlı sollu evler...Her evin kapısı ayrı bir güzellikte seramiklerle süslenmiş.
Hosuma giden seylerden biri de Ana Capri'deki tuvaletti. Meydanda  bulunan bu tuvalet, aslında herkese acık bir tuvalet olmasına karsın temizliği, seramikleriyle adeta lüks bir otelin tuvaletiydi. Tuvalet eğitimi, gelişimin simgelerinden biri benim için. Bu yüzden ozellikle fotoğrafını çektim.
Asagıya indiğimizde, kıyıda  midemizi de mutlu ettik ve biraz da etrafı seyrettik ve zaman geldi. Bir gun yetmişti, bu güzellikler için. Capri^yi arkamızda bırakıp Sorrento'ya donduk. Belki bir gun yine, bugünleri hatırlıyarak, Capri'ye geleceğim. Kim bilir?