10 Mart 2015 Salı

Göta Kanal Turu


Göta Kanal, 200 yıldan fazla tarihi olan 190 km uzunluğunda, 1810-1832 yılları arasında 58.000 Isvec askeri tarafından inşa edilmiş bir kanal  ve üzerinde 58 lock var.Sjotorpla Mem arasında uzanıyor.
Isvec gezime çıkmadan once bir yerde bu kanalla ilgili okuduğum bir yazı beni kanal boyu bisiklet turu yapmaya itti. Gota Kanal'ın tamamı yerine Karlsborg  ile Sjötorp arasındaki bolumde bu isteğimi gerçekleştirdim. Stokholm'den  trenle, daha sonra  otobüsle devam ederek Karlsborge geldim.Karlsborg, Vattern golu kıyısında ufak bir yer. Yukardaki fotoğraflarda görülen, ilk anda gezdiğim kalesi, diğeri ise Vattern golu kıyısındaki STF Karsborg B.B Hostel. Hostel konumu nedeniyle oldukça iyi bir yerde. Ben Idas Brygga B.B da kaldım. Idas Brygga hemen kanalın başlangıç noktasında güzel restoranı ve oteliyle hos bir yer ancak fiyatları biraz yüksek. Bir de biraz daha merkezde nehir kıyısında buyuk bir binanın 2 katını B.B olarak isletiyorlar. Oldukça sirin bir yer. Yakınında da yaslılar için güzel bir bakım evi var. Burada kalmayı tercih ettim Kahvaltıyı ise otelin olduğu yerde verdiler. Bir gece burada kaldıktan sonra  Sandor firmasına ait bir tekneyle kanal turuma başladım.
  Gota  Kanal turunu farklı sekillerde yapmak mumkun.Cruiseler var bunlar, farklı sureleri içeriyorlar ve ucuz değil. Benim seyahat ettiğim Sandor firması  haftanın belli günlerinde belli hatta gidip geliyor.Icinde güzel bir restoranı var.
 

Idas  Brygga  Otel

Yolculuk cok güzeldi.Tekne sakin kanallarda suzulup duruyordu.Bu yolculuk sırasında, sırayla locklardan geçtik.Kanallarda, kanoları ve yelkenli tekneleri izlemek de güzeldi.Lock larda  su seviyelerinin ayarlanmasını dikkatle her seferinde izledim.TATORP DA (lock) bu ayarlamalar manueldi. Digerlerinde ise manuel değil. Biz tekneyle giderken bazen solda, bazen sağda bisiklet yolunda giden bisikletlileri gördükçe ben de bir an evvel böyle gezmek için can atıyordum.

 Isvecte yelkenli kullanmak cok yaygın, kiralamak da  tercihler arasında. Karayolundaki trafik yoğunluğu gibi zaman zaman yelkenli trafiği artıyor. Bir taraftan bu güzellikleri izlerken diğer yandan yine bir bilinmeze doğru gidiyordum. Bisiklete binmeyi düşünuyorum, bisikletim yok. Gordugum her Lock un olduğu yerde konaklamayı hayal ediyorum ama nerede kalacağımı bilmiyorum Yine de bunlardan tedirgin olmuyordum. Cunki böylesi gelişmiş ülkelerde hersey cok kolay ve organize.
Sonucta teknemiz TOREBODA'da bizi indirdi. Ben her zamanki gibi sırtımda ufak çantamla yurumeye başladım ve ilk anda yuzum gülmeye başladı, cunki kiralık bisikletler bana bakıyordu. Bir bisiklet kiraladım, üstelik onunde sepeti de vardı ve yola koyuldum. Bu sefer kanal solda ben kara tarafından gidiyordum.Konaklama yerleri Lock'ların olduğu yerlerde vardı. Bunlar heryerde farklı. Bazı yerlerde kucuk kulübeler var dus ve tuvaletler ortak dısarda. Bazı yerde B.B bulmak mumkun. Hepsi ufak, sirin kırmızı, sarı renk renk...
Sonunda NORRQVARN da otelde kalmaya karar verdim. www.norrqvarn.se  Burası cok hos bir yerdi.Hostel bolumu de vardı.Hostel  da fiyatlar biraz daha dusuktu.Hatta resepsiyondaki hanım size 4 kişilik odadan bir yer vereyim. Otel bos, yalnız kalırsınız dedi.Daha ne isterim hemen kabul ettim.Acık ve kapalı 2 restoranı vardı. Bu yorgunluğun üzerine soğuk bir birayla bahçede kendimi ödüllendirdim. Buranın bir güzel yanı da yelkenliler için de yer olmasıydı. Yelkenliler için ortak tuvalet, dus vardı dısarda. Aksam olunca otelde kalanlar, yelkenlilerden gelenlerle sayı artıyordu, buna bir de ortak sohbetleri ekleyince, pek güzeldi...

 Otelimi hic değiştirmedim, aksamları yediğim nefis somonları hala hatırlarım. Kaldığım sure içinde her gun Karlsborg ve Sjotorp arasında bisikletle dolaştım.En az 50 km yol gidiyordum. Sjotorp, konaklama ve yeme içme konusunda diğerlerine gore daha buyuk bir yer ve son durak ya da ilk duraktı.Yine dolaşmalarımın birinde izcilerle sohbet edip, caylarını içtim.



.






 Ayse------2015
                                                                                            Gezi Tarihi:  2012---Temmuz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder