29 Nisan 2015 Çarşamba

Sardunya-------Orgosolo


Sardunya Adası'nın dağlık bölgelerinin  güzellikleri deniz kıyılarına gore daha farklı. Orgosolo, muralleriyle unlu ufak bir yer. Buraya Nuoro'dan otobüsle geldim. Otobus cok sık yok ama iyi organizasyonla bir günlük gezi yapılabiliyor. Otobus fiyatı 3 Euro. Bazı yerlerde, bileti otobüste alırsanız biraz daha pahalı oluyor.
Muraller, mesajların, protestoların en güzel halka aktarılış sekli . Benim de cok ilgimi çekiyor. Bu konuda bası ceken Diego'nun Meksika'da devrim sonrası çizdiklerinin onunde uzun sure kendimi kaybetmistim. Siqueiros da hayran olduklarım arasında. Orgosolonun da muralleriyle unlu olduğunu duyunca gitmemek olmazdı benim için.

Orgosolo'nın ana caddesine girdiğimde, buyuk bir acıkhava müzesine girmiş olarak hissettim kendimi, cok heyecanlandım. Her bir muralin onunde zaman harcamak gerekiyordu, hepsi cok sey anlatıyordu. Sardunya'nın tarihi,  sorunları hakkında. Aslında birçoğu dünya sorunuydu...Bir anda ne yapacağımı sasırdım,  ama sonra sakin sakin anlamaya calıstım hepsini...



Murallerin cogu Francesco Del Casıno'ya ait. Cogu kübik tarzda cızılmis. Guernica'dan esinlenmeler var.Sehri dolaşırken adeta, bir protesto alanında geziyor gibiydim.Gunumuzde de bu çizimler hala devam ediyormus. Bu muraller arasında tanıdık cok sey var,..göçmen sorunları,bir Orgosolo aile gorunumu, calısan kadınlar,Che, insan hakları,savasların bedelleri,orman yangınları,cocuk ve kadın hakları ,Allende,olum, nukleer savaşlar,Sardunya'nın ozgurlugu,daha iyi dünya,tutuklanmalar, devrim...


Sokaklarda saatlerce dolaştım, müthiş zevk aldım. Sayıları fazla olmasa da  geleneksel gıysılı kadınları da görmek ayrı bir guzellık oldu.
Bu güzel gunu, güzel bir yemekle noktaladım.IL PORTILO onerecegim bir restoran. www.ristoranteorgosolo.it  nefis  mantarlı ev yapımı ravioli yedim, sanırım lezzetini unutamıyacagım.Orgosoloda, peynir yapım yerleri de var.Cesitli peynirler yapılıyor Ben de tatlarına bakmakla yetindim...
Ayse----------2015 Nisan
Gezi tarihi---------2015   Nisan


 
 

4 yorum:

  1. Bir kaç gündür internetim mi yavaş nedir, sayfadaki resimler bir türlü açılmıyordu. Bugün de seninle konuştuktan sonra şansımı bir kere daha deneyeyim de olmadı Ayşe'ye yazarım sayfadaki fotoğrafları açamıyorum diye derkeeeen... Açıldı.. Ve daha o duvar resimlerini görür görmez delirdim... :) Duvar resimlerine karşı gerçekten özel bir merakım var ve üşenmeden oturup bendekilerden bir dosya oluşturmam lazım. Orgosolo'daki duvar resimlerine hayran kaldım. BA YIL DIM :))

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ayse ben gezemiyorum.Istedigim hic bir yere gidemiyorim.Senin caamerandan ve yureginden yansittiklarin benim hayallerimi gerceklestiriyor.Gezdigin yerleri paylastigin için coooooooooook teşekkür ederim. Senin gozunle dünya çok güzel.

    YanıtlaSil
  3. Bu arada, Murallere Bayıldım.

    YanıtlaSil
  4. Sardunya gitmek istediğim bir yerdı.paylaşımlarınız için teşekkürler:)

    YanıtlaSil