10 Nisan 2015 Cuma

Arnavutluk----KRUJE ( SKANDERBEG KALESI )




Sabah Skanderbeg kalesine gideceğimizi söyleyince resepsiyondaki adam, once taksiyle biryere gideceksiniz oradan otobüsler var dedi. Bize hemen taksi cagıracagını söyledi. Taksi soforune nereye gideceğimizi  belirtti. Hersey tamam, taksiye binerken adamın şoförden 100 Lek aldığını gordum.Bu komisyonu hic de gizli saklı almadı, farkedince  ''neden komisyon alıyorsun? cok cirkin '' dedim ama adam rahatsız olmadı.Sonucta sofor bizi oyle dolaştırdı ki, gideceğimiz yeri bilmedigi, sürekli sormasından belli oldu.Bir yerde durdu '''burası otobüs durağı '' inin deyince sasırdım etrafta otobüs filan yok. Bagırmaya başladım, o bağırıyor, ben bağırıyorum hic para vermeyecektim ama ufak birseyler verdim .Boylece yaptıkları hesap tutmadı.Aksam otele dondugumde adama bunu anlattım. Gayet rahat dinledi, sasırmış gibi yaptı ama sasırmadıgı cok belirgindi. Ama bir daha bize taksi cağırma sansı olmadı.Herseferinde biz taksiye kendimiz bineriz diyerek yüzüne vurdum.Skanderbeg Arnavutların tarihinde önemli bir isim, ulusal kahramanları.Akcahisar kalesi de, Skandergbeg'in Osmanlı'ya karsı (Fatih Sultan Mehmet'e) Arnavutlugu savunduğu yerlerden biri. Bu nedenle (Akçahisar Kalesi) Saknderbeg kalesi de deniyor.
Tiran Kruje arası midibuslarla 40 dakika suruyor. Kruje'da inince ilk karşılaşılan Skanderbeg heykeli oluyor.Ayse de hemen onunde fotoğraf çektiriyor. Sonra yürüyerek kaleye doğru yurunuyor.Kale cok görkemli duruyor tepede.Once kaledeki müzeyi gezdik. Kale içerisindeki gözlem kulesini, hamamı gezip sonrasında, sokak aralarında dolaştık,.Krujeda Bektasiler cogunlukta. Dolma Baba  Bektasi tekkesi de Enver Hoca döneminde kapatılıp 1990 tarihinde tekrar açılmış.Dergahın kurucusunun türbesi de burada. Tekkedeki görevlinin seker tutması da supriz oldu.


Kaleden inerken sol tarafta otantik bir carsı var ve cok güzel.Bu carsıdaki farklı model el yapımı patik terliklerin herbiri ayrı güzeldi. Renkler ve modeller gel beni al diyordu ama ufak bir çantayla gezince alışveriş hep  geri planda kalıyor.
Kale cıkısında kitabını satan  ve kendini turkce konuşarak tanıtan sahis da ayrı bir güzellik kattı.
 

   Bu kadar dolaşmadan sonra sıra yemek yemeye geldi. Yoresel yemekte iyi ve manzarası güzel olan Panorama restorana gittik. Alısveris yolunun sonundaydı yeri.

                                                                                                                                             
www.restoranpiceri.com Oneriler üzerine Buryan ıspanaklı (brunai ma spina) ve ısırgan otlu börek ( byrek) ve tatlı (korca) güzeldi. Isırgan otlu börek sadece mısır unuyla yapılmıştı.
Geceyi Tiran'da geçirmek uzere donduk.
Ayse-----------------------2015
Gezi  tarihi--------2015---Mart
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder