5 Nisan 2015 Pazar

Amalfi Kıyıları------(Ravello)

RAVELLO

Amalfi Kıyılarında en cok begendigim yer Ravello  oldu. Ravello'ya Amalfi'den otobüsle gittik. Amalfi Ravello arası yarım saat ve cok sık otobüs var.Yollar virajlı, manzara güzel... Kucuk, kendine has ozellikleri olan,tepede, limon agacları arasında, kendinizi ortacagın ortasında hissedeceğiniz bir sehir. Otobüsten indikten sonra ufak bir tünelden geçtiğimizde kendimi ufak bir meydanda buldum.Ilk andan itibaren burası beni cok heyecanlandırdı.Meydana katedral hakim, sandalyeleri dışarı konulmuş cafeler, ağaçlar ve dar sokaklar ilk anda gördüklerim oldu.Hersey cok güzel korunmuş.


Ravello, dünya mirası koruma listesini fazlasıyla haketmis bir yer. Önceden ayırttığım B.B hemen meydanın yakınında, bir ortaçağ eviydi.Della Marra Ailesine ait bir evmiş zamanında. Odamız sirin , işletmecisi guleryuzlu ve yardımsever biriydi.Ust katta da kendileri oturuyor. Yataklarda, masa üstlerinde annesinin ordugu bembeyaz el isleri , pırıl pırıl,iddiasız bir B.B. www.palazzodellamarra.com Ravello'da iki yer cok ozel bunlardan biri Villa Rufolo, diğeri ise Villa Cimbrone. Villa Rufolo'ya kimler gelmemiş ki unlulerden...Wagner de bunlardan biri.Bu yüzden 1953 yılından beri Richard Wagner anısına klasik muzik festivali düzenleniyor.Bu konserler Villa Rufolo'da ve gun batımında oluyormuş. Bunları duyunca en kısa zamanda burada bir konsere gelmeyi programıma aldım.Villa Cimbrone tepede ve muhteşem bir terası var. Bu evler bahçeleriyle de unlu.

Ravello   seramikleriyle de goz dolduruyor.  Güzel seramik atölyeleri var ,  kendimi uzun uzun seyirden alamadım, gozum arkada kaldı.Hele sokaklar...daracık, taslarla döşenmiş, iki yanında eski evleriyle, saatlerce dolaşmaktan müthiş zevk aldım. Itiraf edeyim, oylesine mutlu oldumki bu yuruyusten, uzun uzun kalmak istedim.
 Burada trekking yapılacak yollar da mevcut. Ne cok hayal kurdum, trekking yapacağım, gun batımı konser dinliyecegim ve aksam güzel bir sarap eşliğinde yemek yiyecegim...Ayagımda sorun var, trekkıng yapamıyorum su anda, festival sezonu değil gun batımını konsersiz yasıyorum ama yemek...iste bunu engelliyecek bir durum yok ve acık olan bir restoranda soluğu aldık, tum bu güzelliklerden sonra. Sırın ufak bir restorandayız. Sarap nefis, yemekler zaten güzel...

Vedalasma vakti geldiğinde, aklım Ravello'da kaldı.
En kısa zamanda gelmek uzere Ravello...

Ayse----------------2015

Gezi Tarihi--------Mart 2015

2 yorum:

  1. Seramiklere fit olabilirim :)))
    Ama treking fikri de hoşmuş.
    Hele o bulutlardan veriyorlarsa yanında :))

    YanıtlaSil
  2. Sokaklar masaldaki büyülü fasulye gibi ! İnsanı çocukluğuna götürebilecek ne çok sandalye varmış dünyada meğer :) Keyifli geziler..,

    YanıtlaSil