12 Nisan 2015 Pazar

Montenegro (Karadag)------Stevi Stevan, Budva

Tiran'dan Shokeder'e otobüsle gittik.2 saat suruyor ve 2.5 Euro. Shokeder için otobüs durağına kadar taksiyle geldik. Taksi soforunun oglu, Gazi Universitesinde, Ankara'da okuyormuş, yol boyu uzun uzun sohbet ettik.Shokeder'e gelirken birçok kentten geçtik.Kucuk yerleşim yerlerinde müstakil bahçe içinde evler var. Tarım ve hayvancılıkla uğraşıyorlar. En ufak yerleşim yerinde bile kumarhane var.Shokeder'e geldiğimizde, bisiklete binenlerin fazla oluşu dikkatimi cekti. Otobüsten inince taksi soforlerinin saldırısına uğradık. Cunki sınıra otobüs yok, taksiyle gidiliyor.Sonunda biriyle anlaşarak 7 euroya, bu taksiyle Arnavutluk  Montenegro (Karadag) sınırına geldik.Arnavutluk'tan yürüyerek Montonegro sınırına geçtik. Biriki taksi bekliyordu.Otobusle gidilecek ilk yer Ulchin. Buraya da ancak taksiyle gidiliyor. Sınırda bekleyen taksi soforleri 20 Euro isteyince biz de blöf atıp yurumeye başladık.
Yolda karsılastıgımız kadın sırtında yukunu taşıyordu, biz de çantalarımızı. Selamlastık, bir de fotoğraf çektirip devam ettik yola.Issız sonunun ne olduğunu bilmediğimiz bir yol...Yavas yavaş yürürken, taksi arkamızdan geldi ve 8 euroya razı oldugunusoyledi ve bizi Ulcinj'e goturdu. Ulcinj, Adriatic kıyısında özellikli bir sehir.Ulcinj'den direk STEVİ STEVAN'a otobüs vardı ama cok beklememiz gerektiğinden BAR sehrine gitmeye karar verdik.Ulcinj, Bar arası 3.5 Euro. Bar,mandalina ağaçlarının arasında, bisikletlilerin cok oldugu, deniz kenarındaki kafeleriyle sirin bir yer. Bar'dan Stevi Stevan'a gittik.Istasyondaki rahibelerle sohbet edip fotoğraf çektirdik.

Stevi Stevan, cok unlu bir ada. Anakarayla bağlantısı var. Ada unlulerin ev sahibi olduğu, bir kilisesi ve pahalılığıyla tanınıyor.Guzel bir goruntusu var.Gunumuzde Arap'lar, adayı kiralamışlar. Ada'nın mımari dokusuna uymayan pencere çerçevelerinde yaptıkları değişikliklerden dolayı anlaşmazlık soz konusuymus. Sezon dışı olduğu için yasamdan uzak, terkedilmiş gibiydi.

Ada ziyaretinden sonra Budva'ya geçeceğiz ama otobüs saatlerini bilmiyoruz. Bir sure bekledik fakat durum ümitsiz.Otostop yapmaya karar verdim, birkaç arabada sonuç vermedi tam moralim bozulmuştu ki, bir hanım durdu. O da Budva'ya gidiyormuş,Aslında kadın pek konuşamıyor ve anlaşamıyoruz ama hic önemli değil, bizi goturuyor ben  de sürekli ortamı sıcak tutmak için konuşuyorum. Cogunu anlamadığını farkediyorum...olsun, ses aramızda bir hareket oluşturuyor. Ve Budva'ya geldik. Yine sırtımızda çantalar, yuruyus başladı.
Eski Sehir kısmı Budva'nın güzel yerlerinden biri. Kale'nin ici hos mağazalar, restoranlar, kafeler ve tas evlerle dolu. Daracık sokaklar arasında dolaşmak, heyecan verici. Ozgun bir yer. Sezon dışı olduğundan kalabalık olmaması, gezerken cok hoşuma gitti. Bu sessizliğin ve sakinliğin de ayrı bir guzelligi var.Kiliseyi gezdik.

Budva, onerecegim yerlerden biri. Guzel vakit geçilebilir.Biz de hem dolaştık, hem oturup keyif yaptık. Kotor'a gitmek uzere, otobüs durağına giderken bir genç kız durağı sordu ben de tarif ettim, ogrendigim kadarıyla. Sonradan farkettik ki  Turkmus. Gezdigim yerlerde Turk gençlerini görünce cok seviniyorum geziyorlar diye. Sonra ayni otobüsle, Kotor'a gittik.