7 Nisan 2015 Salı

Amalfi Kıyıları------(Salerno)

Amalfi kıyılarındaki son durağımız Salernoydu. Ravello'dan, Salerno'ya gitmek için once Amalfi'ye gitmek gerekiyor.Biz de otobüsle Amalfi'ye gidip oradan da otobüse binerek Salerno'ya doğru yola çıktık.1 saat 15 dakika suruyor.Kıyı boyu yine manzara cok güzel.Sırasıyla Minori, Maiori , Cetara, Vietri sul Mare'den geçtik.Yol boyu, oteller, buyuk limon bahçeleri, yerleşim yerleri sıralanmıştı.Ozellikle Minori ve Mairori'yi beğendim. Kalınabilecek yerler.



Otobuse bindiğimiz anda, alçak tondan aryaları birisi kulağıma fisildar gibiydi. Hemen koku alan tavsan gibi araştırınca, çaprazımda oturan yaslı, gravatlı, takım elbiseli bir beyin mırıldandığını farkettim.Once sempatik bir gülüşle başladı sohbet, ''operayı cok seviyorum , aryaları  her an  soylerim '' deyince , arayıp ta bulamadığım bir durum .Basladık birlikte , mırıldanmaya....  Minori'de inene kadar otobüstekilerin de duyabileceği ama rahatsız etmiyecegimiz bir tonda , söyledik coşkuyla.. Sesi hala kulağımda , sanırım hic unutmayacağım...Italya'da olduğumu daha yoğun hissettirdi bana...Oyle yumuşak oyle hos bir sesi vardı ki ''mamma...''deyisi hep kulağımda kalacak...
Salerno, Amalfi kıyıları içinde beğenmediğim bir yer oldu. Belki de oburleri oyle guzeldiki, onlardan sonra sansı kalmadı. Buyuk bir liman sehri. Kalabalık, kozmopolit, biraz da ruhsuz buldum açıkçası. Biraz sehirde , biraz da limanda dolsatıktan sonra sahilde yemek yiyip, trene binerek Roma'ya geçtik....


Ayse---------2015
Gezi----------2015 Mart

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder