17 Eylül 2015 Perşembe

SKARSVAG.....Nordcapp


 
Finlandiya'daki en kuzey noktam Inari'ydi. Inari'den Norveç Nordcapp'e ( en kuzey nokta) geçmeyi düşünüyordum.Otobus Honningsvag'a gidiyordu.Honningsvag'da kalmayı planlarken iki gun once CS den bir hanımla yazıştığımızda beni evinde 2 gece konuk edebileceğini  söyleyince, planımı değiştirdim. Honningsvag'da karşılayacağını yazdı.Kendisi Skarsvag'da oturuyordu. Yine rota heyecan vericiydi. Inari'den saat 17.00 de bindim ve 21.30 da Honningsvag'daydım. Indirimli olarak bilete  67.60 Euro odedim. Norvecte saatler Finlandiya'ya gore bir saat geri alınıyor.Ama zaten mevsim nedeniyle gokyuzu 24 saat pırıl pırıl hep gunduzu yasıyor.Skarsvag  cok ufak bir balıkçı koyu. Ev sahibem, Danimarkalı bir kadın ve 3 yıldır burada yasıyor.Konuk ağırlamayı cok seviyor,  sıcak, tatlı biri.Beni otobusun indirdiği yerden aldı ve evine gittik. Skarsvag'da 25 civarında ev var . Yasayanların  bir kısmı yazları geliyorlar. Kısın oturan sayısı oldukça az. Hatta öğrenci olmadığından okulu kapatmışlar.Jolanta yaz kıs oturanlardan.Burayı gezmeye gelmiş ve hayran olmuş, kalmış buralarda.
 Benimle birlikte Isvicre'den David de kalıyordu.Iki gece kalacaktik ama ilk sabah David bana ''Ayse burası ne kadar güzel acaba 3 gece kalabilir miyim ?'' deyince ''ben de ayni seyi düşünüyorum, soralım '' dedim.Bu önerimiz memnuniyetle kabul gordu.Cocuklar gibi sevindik... Skarsvag'ta girişte bir camping ve bir otel var.Ayrıca belli zamanlarda acık olan ufak bir kilisesi de var.
 

 
 Burası yaz kıs dolu.Hem Nord capp'e yakın hem de yazın geceyarısı gunesini, kısın da gokyuzundeki renk oyununu izlemek için ideal yerlerden. Bireysel gelenler, konaklamak ve sportif aktiviteler için geliyorlar.Tum aktiviteler turist merkezinde organize ediliyor.
Turist Merkezinin içinde ayrıca bir kafe var. Duvarlardan biri ARNOLD LOSVIK'e ayrılmış.
Arnold Losvik, 1918 yılında doguyor ve 1923 yılında babası ve büyükbabasıyla birlikte Skarsvag'a geliyor. Burada ılkokulu bitirdikten sonra balıkçılığa başlıyor. Genc yasta bir kaza sonucu tekerlekli iskemleye bağlanıyor.Bundan sonraki yaşamını turizme yönelik çalışmalarla goturuyor.Ingılızce öğreniyor, Cruıslerin Skarsvag'a gelmelerini sağlıyor. Bir hediyelik eşya mağazası açarak, el isi yürüyus bastonları, sapkalar yapıyor ve Skarsvag'da turizmin oluşmasını sağlıyor.Bir de sarkısı var: ''Out there the Nordcapp'' Losvik, 49 yasında vefat ediyor.
Gunumuzde , her gun tur otobüsleri  turistleri getirip bir saat serbest bırakıyorlar.Zaman zaman cruisler de geliyor.Butun bunları görünce ne kadar sanslıyım diye duşundum hep... Jolanta evinde kalmamı kabul etmese Skarsvag planımda olmayan bir yerdi ve buraları gormiyecektim.
 
Ren geyiklerini her yerde görmek mumkun. Ilk gordugumde cok heyecanlandım.
Skarsvag'ın tek kafesi xmass kafe.Daha içeri girmeden tarçınlı xmass kurabiyelerinin kokusu geliyor.Icerisi  xmass heyecanını yansıtıyor. Ben de,gunluk kesif gezilerimde, burada oturup kahve ve kurabiye keyfi yapıyordum.

Gecelerimiz cok güzel geçiyordu. David , ben ve Jolanta sürekli sohbet ediyorduk.2.gecemizde Jolanta bize patatesli balina pişirdi ve yanında biralar...Finlandiya ve Norvec'te kadınlar sürekli yun orgu isi yapıyorlar. Otobuste, trende, sahilde, evde, parkta vs...Jolanta da kazak orup Amerika'ya satılması için yolluyor. Yemek sonrasında ''o'' kazaklarını örerken aryalar dinliyoruz. Bu arada ben Fazıl Say'ı, Gulsin Onay'i, Idil Biret'i ve aklıma gelenleri tanıtıyorum. Saati tahmin edebilmemiz mumkun değil cunki kutuplara yakın oldugumuzdan gunes tum parlaklığını 24 saat koruyor hic batmıyor. Sohbetlerin ardından krep faslı başlıyor ve bizim yatmamız ucu, dordu buluyor.Adeta başka bir dünyada yasar gibiydim ve hersey cok güzeldi...
 
David'in olması da ayrı güzeldi. Jolanta cok gec yattığımızdan ogleden sonra kalkıyordu. Ben herzamanki gibi erken kalktığımdan, bazen yalnız bazen de David'le trekkinge çıkıyorduk.En güzeli de tepenin diğer yanındaki kirke porten tırmanışımızdı.


Ilk  2 gunu böylesine güzel geçirdik. Son gunumuzde ise planda Honningsvag ve Nordcapp vardı...
 
Ayse.---------------2015 Eylul
Gezi Tarihi----------------2015 Temmuz

2 yorum: