28 Eylül 2015 Pazartesi

Cingeneler

Turku'dan Aland adasına gemiyle gidiyordum.Bir ara karsıdaki cifte gozum takıldı. Kadının giysisi cok  ilginçti; Siyah uzun etek, eteğin kalça kısmı ise  sanki altında jipon varmış gibi kabarıktı. Ustunde beyaz bluz ve cok iri yüzükler...Adamda ise  ucuz gorunuslu kumaş pantolon ve gömlek...Kadının sacları simsiyah ve beline kadar uzun, acık bırakılmış. Sanki kostümlü baloda gibi hissettim kendimi. Ne ilginç diye duşundum...

Daha sonra Tampere'ye gittiğimde yolda birden ayni giysilerle 2 kadın görmek  iyice  merakımı arttırdı ve hemen yanlarına gittim. Siz hangi ülkedensiniz diye sorduğumda ''Finli cingeneleriz'' dediler. Biraz sohbet edince cingenelerin böyle giyindiklerini anlattılar.
Finlilerle yaptığım konuşmalardan, cingenelerden cok da hoşnut olmadıklarını anladım bazı nedenlerle.Finlandiyadaki cingenelerin cogu Rusya'dan gelmişler.Artık nerede görsem dikkatimi çekiyorlardı.Erkeklerin bazısı sapka takıyor ve genellikle eski arabalar kullanıyorlardı. Kadınların taktıkları yüzükler oldukça iri ve gorulmeye değerdi.
Ayse---------2015 Eylul
Gezi Tarihi.............2015 Haziran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder