24 Eylül 2015 Perşembe

Hurtiguriten.....Hammerfest


 
Hurtiguriten, Norveç kıyılarında Kirkenes  ve Bergen arasında  hergun  karşılıklı sefer yapan yolcu gemisi.Istenildiginde tam tur alınabiliniyor ya da ara sehirlerden  kısa sureli katılım olabiliyor.Gemiler birbirine benzemekle birlikte  farklı oluyorlar.1893 yılında ilk kez Trondheim Hammerfest arasında seferlere başlamış.. Ben de Hurtigruten'e iki kez bindim cok da memnun kaldım.Kesinlikle öneririm. Tum hatta kamara alanlar için  her limanda extra programlar var. Isteyenler ek ucret ödeyerek bu turlara katılıyorlar. Tam tur benım gezi turume uygun değil ama arada bindiğim 2 hat cok güzeldi.Ilk gemiye, Honningsvag'dan bindim. David ve Jolanta beni yolcu ettiler. Gemi 05.45 de kalktı ve  23.45 de Tromso'daydım. Bu hattaki yolculuğum için 96.46 Euro odedim.Bu bilet sadece bir koltuk fiyatıydı. Amacım, cevreyi  seyretmek olduğundan sadece bir koltuk parası ödemek yeterliydi. Gemiler cok donanımli, disco, TV salonu, duty free, cafeler ve restoranlarıyla gayet güzel. Geminin kıc kısmı tamamen cam ve dısarı cok güzel seyrediliyor. Norvec'te halka acık yerlerde alkollü içecek yasağı var bu yüzden bu bolumde içki içilemiyordu. Ben de burada kahvemi, güvertede de biramı içtim.
Hammerfest'e geldiğimizde burayı gezebileceğimiz kadar bir sure vardı. Hemen zaman kaybetmeden gemiden çıktım.Oncelikle, turizm bürosu içindeki ufak müzeyi gezdim. Doldurulmus kuzey denizi hayvanları, bunların derilerinden yapılmış eşyalar vardı. Hammerfest^te her yerde 
kutup ayısı sembolü var, hatta sokaklarda yerlerde...
 
 
 
Muzeyi gezdikten sonra tepedeki kiliseye çıktım. Gemidekilerin bir kısmı benim gibi sehri geziyor bir kısmı kafede oturuyor, bazıları da gemi güvertesinden cevreyi seyretmeyi tercih ediyorlardı.

Hammerfest gezim bitmiş ve kalkış saatı de gelmişti. Guvertede  bir koltuğa yerleştim, biramı yudumlamaya başladım.Ufak adalar, karlı dağlar, dik kayalıklar, gecen gemiler, pırıl pırıl bir gokyuzu,farklı dünyadan insanlar, kısa sohbetler... hepsi oylesine güzeldi ki.Bu güzellikler içinde Tromso'ta doğru yol aldık. Oylesine bu güzelliklere kaptırmıştım ki bu arada acılan dutyfree
yi, icerdeki Showları sonradan farkettim...
 
Ayse---------2015 Eylul
Gezi Tarihi.............2015    Temmuz 


 
 

1 yorum:

  1. ne ilginç yerleri geziyorsunuz.Kutup ayıları hele foklar çok tatlı, canlı olmasalar da.

    YanıtlaSil