14 Haziran 2015 Pazar

Riga Opera Festivali----Viva Puccini

Gittigim ülkelerde festivallere denk gelirsem pek mutlu oluyorum. Riga'da da Puccini Festival'ini yakaladım. 5-18  Haziran tarihlerindeydi. Hemen tarihi bana uyan La Bohem'den biletimi aldım.
Riga Opera festivali 18 yıldır yapılan festival.Ilk kez bu sene tamamı Giacoma Puccini'ye ayrılmış. Puccini olması beni daha da mutlu etti.

 Latvia Devlet Opera Evi, 1863 yılında inşa edilmiş ve Alman Sehir Tiyatrosu adını almış. Gunumuze farklı dönemlerdeki yenılenmeler ve koltuk sayısının arttırılmasıyla gelmiş. Kanal kıyısında, onunde güzel bir parkın olduğu bir bina.



La Bohem'i izlemek uzere geldiğimde programda beni bir supriz bekliyordu. Rudolfo'yu Tenor Murat Karahan oynuyordu. Latvia'da bir Turk tenoru izlemek cok heyecanlandırdı beni. Karahan'ı Ankara Devlet Operasında da cok izlemiştim.Begendigim tenorlardandır.


Mimi,Maija Kovajevska unlu bir Latvia'lı sanatçı.Fuayede konuşulanlardan, ve konuştuklarımdan çıkan sonuç Karahan'ın oldukça begenıldigiydi. Bu da beni cok mutlu etti. Sayılı sanatçılarımızın başarılarından oturu gördükleri ilgiye kayıtsız kalmak mumkun değil.Sef Tadeuss Voicehovskis de başarılıydı.Goz ardı etmemek gerek.Boylece gordugum opera evlerine bir yenisi katılmıs oldu ve guzel bir gece gecirdim.

Ayse-------Haziran   2015
Latvian National Opera House------5 Haziran 2015

1 yorum:

  1. Çok imrendim çooook. Ve senin adına çok sevindim böyle bir güzelliği yakından izleyebildiğin için :)

    YanıtlaSil