27 Haziran 2015 Cumartesi

Latvia El isleri Panayırı


Bir güzel rastlantı da, senede sadece 2 gun yapılan ve mid summer kutlamalarından once olan Latvian Craft Fair'' i Riga acık hava müzesinde yakalamam oldu.Bir gun gitmek yeterliydi. Sabah otobüsle gittim. Riga Acık Hava Muzesi,  sehir merkezine uzak. Son durakta indikten sonra ya bir başka otobüse daha binmek gerek ya da yürüyerek 15 dakikalik bir mesafe. Ben yurumeyi seçenlerdendim. Iki yanı ağaçlıklı bir yoldan sabah yuruyusu cok hoşuma gitti. Muze golun kıyısında, Mayolarını giyinmiş güneşlenenler, siesta yapanlar çoktan yerlerini almışlardı yeşillikler üzerinde.
Muzeye yaklaştıkça kalabalık arttı. Geleneksel giysili çocuklar, dans ve çocuk oyunları için panayıra doğru gidiyorlardı.Birlikte fotoğraf çektirmek için yanlarına gittim.Sıcak karşıladılar, hepsi fotoğraf çektirmek için hazırdı.Her ülkede bu denli kolay olmuyor bu isler.

Cok kalabalıktı, birden müzik sesleri gelmeye başladı. Ben de o tarafa doğru gittim. Dans ve muzik gösterileri vardı.Once çocukların danslarıyla başladı.
 
Gosterileri izledikten sonra,  dolaşmaya başladım. Yolumun ustundeki ilk bolum yiyecek bolumuydu. Benim gibi boğazına düşkün biri için en  güzel bolum burası. Herseyin tadına bakma sansı var. Degisik ekmekler, peynirler, kekler ve daha neler neler...Benim için en ilginci ise bir cubuk etrafına geçirilmiş patateslerin kızartıldıktan sonra uzerlerine kırmızı biberli baharat dökülerek yenilmesiydi. Patatesleri soyduktan sonra, bir alet yardımıyla cicek gibi yapıp, sopalara geçirip kızartıyorlar.Cıkardıktan sonra üzerine kırmızı biberli  karısık baharatlardan dokup afiyetle yiyorlar. Ben de ben de...Elbette hemen bir tane alıp yedim.
 



Giysi ve elişleri bolumunde ise ahşap,gumus, orgu, cam işleri, seramikler fazlaydı.. Geleneksel giysili satıcıların olması ayrı bir güzellik katıyordu. 
 






Yemek bolumunde ise ızgara kokuları heryeri sarmıştı. Gol kenarında, yemek yemek için masalar konulmuştu. Açıkhava müzelerini cok seviyorum, ülkenin geçmişteki yasam seklini, mimarisini  sergiliyor. Sıra evleri gezmeye gelmişti.



Ve artık ,donus sehre...Ayse yorgun, Ayse mutlu...
 Ayse-----2015 
Gezi tarihi--------2015 Haziran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder