24 Ağustos 2011 Çarşamba

San Cristobal De las Casas--CHIAPAS

Colonial houses
Canon Del Sumidero

San Critobal

Chamula Yerliler

Chamula Yerlileri

Canon del sumidero

Museo de LA MEDİCANA maya
San Cristobal De las Casas; Meksika gezisi yapanların ugrak yerlerinden biri. Chiapas bolgesi Maya kulturu kalıntılarının bulundugu bolge. Koloniel mimarisi, yerel giysili yerlileri, satılan el isleriyle San Cristobal oldukca ilginc. Oaxaca'dan gece yolculugu yaparak geldim buraya. Sansım yardım etti ve daha resepsiyonda kalacagım yeri ayarlarken, Canon del Sumidero icin de bir tur ayarladım ve zaman kaybetmeden tura katıldım. San Cristobalde beni etkileyen iki sey oldu; Bunlardan biri MUSEO DE LA MEDICINA MAYA ve  SAN JUAN CHAMULA...Muze ufak bir bahce icinde yer alıyor ve sehir merkezinin biraz dısında. Ozellikle, Maya donemindeki dogal ilac yapımlarını ve batıl inanclarını gosteren TV sunumu cok ilginc. Ayrıca dogal ilacların satıldıgı bir de bolum var. CHAMULA ise mutlaka gorulmesi gereken bir yer...San Cristobal'den ufak otobuslerle gidiliyor onlar ''kamyon'' diyorlar.Pazarı ilginc alısveris icin uygun yerlerden, ozel giysili yerliler heryerde. Fotograflarının cekilmesine cok tepkililer. Kadınlar siyah bir kuması etek seklinde beline bir kusak baglayıp giyiyorlar. Erkekler de sapka, kovboy cizmesi ya tamamen beyaz ya da siyah yelekli giysiler giyiyorlar. CHAMULA da bu sokak keyfi muthis. Oylesine zevk alıyorum ki bir yandan saskın saskın giysilerine bakarken diger yandan kacamak fotograflarını inatla cekmeye devam ediyorum. Burası dini yonden de guclu bir bolge.TEMPLO DE SAN JUAN (San juan kilisesi) beni allak bullak etti, oylesine etkilendim ki bir sure kendime gelemedim. Kilise girisi ucretli ve fotograf cekmek kesinlikle yasak. Kapıyı actıgımda manzara suydu; yerler otlarla kaplı, heryerde (yerlerde) mumlar, yerde oturan insanlar, ellerinde gazlı icecekler ( iclerindeki kotuluklerin cıkardıkları gazla cıktıgına inandıklarından iciyorlar) bir yanda hafif gitar calan iki beyaz giysili adam diger yandan kotu ruhlarını samanlara temizletmeye calısanlar ve rahip. Hersey icice girmis vazıyette. Icerinin aydınlanması sadece mumlarla, sayısız mum var. Ben kendimi kaybettim...Varanasi'den sonra tekrar bir sarsıntı...Ayse-2011 (haziran, Temmuz) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder