6 Ağustos 2011 Cumartesi

Mitla--Teotitlan del valle------Meksika


Mitla otobusleri

Teotitlan del valle de kilise

Mitla harabeleri


Mezcal satıs yeri


Mitla, Oaxaca'nın 46 km guneyinde yer alan Zapotec kasabası. Otobusten indikten sonra ana caddede bir sure yuruyup Mitla harabelerinin oldugu yere ulastım.  Yol boyu Oaxaca el isleri satan magazaların herbirine girip cıkmak   pek zevkli oldu. Buralar el isleri almak icin fiyat acısından oldukca uygun, tum Meksika'yı gezince bu sonuca vardım.. Burası gecmiste Zapoteclerin dini merkezlerindenmis. Gorulmesi gereken yerlerden biri.Mezarlar, kolonlar, duvarlarda freskler ve geometrik desenlerin, herbiri ayrı guzel. Mitla tas mozaikler acısından ayrıca onem tasıyor. Ilerleyen gunlerde gumusculeri gezerken bu desenlerin takılara islendigini gordum. MEZCALiyle de unlu.Mezcal,bir cesit likor. Buradaki zevkli dolasmamı gunun son duragı olan Teotitlan del Valle'yle sonlandırdım.Toetitlan del Valle icin otobus ana yolda bırakıyor, koye gitmek icinse taksi beklemek gerekiyor. Meksika'da en sık duydugum uyarı taksiye binerken cok dikkatli olmam ve hatta cok gerekli degilse binmemem. Bu uyarılardan dolayı taksi konusunda hep dikkatli davrandım. Neyseki indigimde ana yolda  4 kisi olduk. Iki ingiliz, bir meksikalı kadın bir de ben. Ingilizler gonullu calısmaya gelmisler, koyde ingilizce ders veriyorlar. Birlikte bir taksi tutup gittik. Teotitlan da cok ilginc bir sey bulamadım. Sadece kilisesi mimari olarak guzeldi. Burası kilim ve halıcılkla unlu. Oyle bir yagmura yakalandım ki sırıl sıklam oldum ve son  otobusun  gelmesi gecikince hava da kararacak telasıyla yine gerginlesmeye basladım. Bu arada Oaxaca'ya gotureyim diye bir taksinin yanımda durması, bir kac genc delikanlının da kendi aralarında benimle ilgili konusarak gulusmeleri oldukca rahatsız etti. Bu sırada yanıma gelen bir kızın taksiye binme onerisinı  kac  sanıse icinde kabul ettim hatırlamıyorum.Tam kendimi rahat hissederken kızın hemen inmesi benim icin beklenmedik bir supriz oldu ve bir sure beni tedirgin etti.  Boylece ben, 3 erkekle  bir saatlik yolculuguma devam ettim. Olumsuz birsey yasamadan gunu tamamladım.Ayse-2011 (Haziran- Temmuz)  
Mitla duvarları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder