2 Ağustos 2011 Salı

El Tule------Meksika

El Tule Belediye Binası



El Tule Kilise

Oaxaca'nın guneyinde yer alan Tlacolula vadisi yine ilginc bolgelerden biriydi. Oaxaca'dan gunluk turlar var, ben yine  bireysel gezmeyi tercih ettim. Bireysel gezmede en cok hosuma giden sey zamanı kendi isteginiz dogrultusunda kullanmanız. Bu vadiyi gezerken  rotayı  1- El Tule 2-Tlacolula 3-Mitla 4-Teatitlan del Valle  seklinde gezmek dogrusu. Oaxaca'dan otobusler kalkıyor, bunlar ikinci sınıf otobusler ve Oaxaca'daki belli caddelerden geciyor. Del Tule'ye erken saatlerde vardım. Burası minicik bir yer. Buralarda kiliselerin barok tarzdan cıkıp, farklı bir mimariyle yapiıldigi farkediliyor. Pırıl pırıl bir meydan, 17. yuzyıldan kalma guzel bir kilise ve bahcesinde yaklasık 14 metre capında bir agac, sade bir belediye binası.Buraya ana gelis amacı yılların agacını gormek (El Arbol del Tule).  Ufak bir carsısı var ve icinde Oaxaca el isleri  satılıyor. Tum bu yazdıklarımı dolastıktan sonra, magazanın birinden alısveris yaptım. Iki genc cocuk vardı, biri benimle ilgilenirken sabah erken saat olmasına karsın digeri gitarını calıyordu. Boylesine muzigin onde oldugu ulkelerden biri Meksika. Muzik ve dans dogal bir parcaları. Alısverislerde pazarlık gecerli ama bir de NO SALE diyorlarsa mumkun degil  1 peso bile inmiyorlar. Indıgım yerden tekrar bu gunun ikinci duragı Tlacolula'ya gitmek uzere otobusten indigim yerde beklemeye otobus beklemeye basladım. Ayse---2011 (Haziran-Temmuz) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder