26 Temmuz 2011 Salı

Puebla----Meksika





Mexico City'den sabah otobusle Puebla'ya geldim. Guneydeki tum yolculuklarımı ADO'yla ( first class) yaptım.Ado firmasının ozel bekleme salonları var buralarda cogu yerde internet baglantısı mevcut. Otobusler rahat, uzun mesafelerde cift sofor bulunuyor. Otobuslerde tuvalet var, mola vermiyorlar. Yolcu inip, binen sehirlerdeki istasyonlarda, bir gorevli tarafından  otobuste temizlik yapılıyor ve ardından bir baska gorevli tarafından kontrol ediliyor. Bu yuzden tuvaletler cok kullanılmasına karsın temiz  ve koku yok. Ben 3 numaralı koltukta soforun caprazını tercih ediyordum, cevreyi daha rahat izlemek icin. Puebla'ya giderken sofor oyle guzel bir CD koydu ki, yol boyu kara derili  ellerıyle tempo tutup yavasca mırıldanırken ben de muzige kaptırıp orman arasından giden otoyolun tadını cikardım. Puebla'da bir Meksikalı'ya surf yaptım (couch surfing org.).Sehre  gelir gelmez elimdeki adresi aradım ve evi buldum. Ilk anda heyecanlanıyorum hep, cunki hic tanımadıgım birinin evinde kalacagım. Bu da gezilerime ayrı bir renk katıyor. Ev sahibi cok ilgili biriydi.Once bir kahve icip biraz sohbet ettik, sonra hangi otobusleri kullanacagımı anlatıp beni otobus duragına kadar goturdu. Ayni evde bir de Rus vardı, aksamları uzun uzun sohbet etme imkanımız oldu. Puebla, Mexıco city'den sonra en fazla escinsel gordugum sehir oldu. Heryerde opusen kızları ve erkekleri gorebilirsiniz. Bir yıl once bu eyaletde escinsellerin evlenmesini onaylayan kanun cıkmıs, bu nedenle daha rahat hareket ediyorlar. Puebla deyince ilk akla gelen TALAVERA. Bir cesit seramik. Sehri gezmeye, El Parian'dan basladım. Burası uzun bir cadde, arac gecmiyor. Bir cadde ikiye boluyor. Yarısı iki yanı dukkanlardan olusan bir bolum diger yarı ise birer odalık atolyelerden olusuyor. Ressamların atolyeleri. Ayni zamanda cafe, restoranlar ve heykeller  var. Sehirde evlerin etrafı duvarlarla cevrili ve cok katlı degil. Evlerin mimarisi ve ahsap degisik kapılar ilk dikkatimi ceken ve cok begendiklerim arasındaydı. Restoran ve cafeler cok guzel. Eski sehir kısmı mimari acıdan daha guzel, yeni bolum sehrin biraz daha dısında ama evler yıne bir yada iki katlı. Guzel bir katedrali var, kuleleri yuksek ve 65m. Ilk gunkı gezimde koloni doneminden kalma evlerin talaveralı merdivenleri ve duvarlarından kendimi alamadım. Eve dondugumde bir surfcu daha oldugunu gordum. Boylece masa etrafında 3 ulke bulustuk, hos sohbetlerle Meksika, Turkiye ve Rusya...Ayse-2011 (Haziran, Temmuz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder