27 Temmuz 2011 Çarşamba

Oaxaca---Meksıka


Konaklamadaki 3. yerim Oaxacaydı. Yazılarıma Mexıco Cityle baslamadım, oraya ozel bolum olarak bakıyorum. Bu gezimde 4 surf yaptım. Bunlardan ikincisi Oaxacadaydı. Puebla Oaxaca arası 4.5 saat. Otobus fiyatı 30 US$ . Guneydeki ADO larda bu fiyata sadece ulasım dahil, herhangi bir ikram yok. Bu seyahatle Meksika'nın farklı bir bolgesine gecis yapmıs oldum. Burası turistin yogun oldugu yerlerden biri. Ozellikle textil ve mutfagıyla unlu.Bolgeye ozel el isleri alısveris yapmak icin her an insanı kıskırtıyor. Oraya vardıgımda yine yeni bir eve gitmenin ve yeni birileriyle tanısmanın heyecanı sardı beni. Ev sahibem alman kokenli 30 yıldır Meksikada yasayan bir kadınla Guanalı (Hollanda kısmından) erkek arkadasıydı.Beni karsılamak istedigini belirtmisti, ben de terminalden aradım. Kırmızı vosvosuyla geldi, eve gittik. Ikimiz de birbirimizi cok onceden tanırcasına rahattık. Oaxaca (aslında Meksıka) vosvos cenneti, her yerde her rengini gormek mumkun. Oaxaca, cevresi daglarla cevrili bir yer ve yerlesim dagların tepelerine kadar ulasıyor. Kalacagım ev de boyle bir tepede, manzarası guzel, bahce icinde bir evdi. Eve yerlestikten sonra Oaxaca sokaklarında buldum kendimi. Meksika'da etnik grublar cok fazla, milliyetci bir ulke olmasından bu birlik saglanıyor. Her fırsatta herkesin agzından ''vıvo Mexıco'' yu duymak supriz olmuyor.Elbette zoccolayla basladım sehri gezmeye.Yıne bir katedral, hukumet binası, magazalar ve cafe, restoranlar cevrelemis meydanı. El islerini satanların bir kısmı  seyyar, bir kısmı ise ufak gecici tezgahlarda yapıyorlar bu isi. Meksika tekstilinin can damari Oaxaca. Meksikada alısverisi (elisleri) ilk elden yapmak en uygunu. Aslında en iyi fiyatlar bu seyyar satıcılarda, bir de sıkı pazarlık yapılabilirse sonuc guzel . Ilk anda cazip gelmese de gezimin sonunda anladım ki her yerde ayni seyler, bir iki ozel magaza haric. Oaxaca, Meksika gezisi yapanlar icin birkac gunlerini ayırmaları gereken onemli yerlerden biri. Hem sehir ici hem de cevrede gezilecek yerler fazla. Sehir ici ulasımı iyi organize edilmis.Sokaklarda buraya ozel elisi giysiler giyen kadınlar ayrı bir renk katıyor sehre. Ayrıca restoran ve cafelerin icinde, renkli kagıtlar   farklı motiflerle kesilmıs ve ipe gecirilerek buralara asılmıs. Bunlar da asıldıgı yerlere canlılık ve Meksikayı Meksika yapan renkliligi gosteriyor.Museo textil de Oaxaca gorulmesi gereken yerlerden biri. Ruffino TAMAYO,Fransısco Guttıererez,Rodolfo Nielto buranın unlu ressamlarından, muralistlerinden. Hatta bircok textil urunune Nielto'nun resimlerinden esinlenerek hayvan figurleri islenmis. Bir de MOLE SOSU unutmamak gerek.Farklı turlerı var, en unlusu de mole negro. Koyu kahverengi bir sos tavuk, etle birlikte sunuluyor. Ben tavuklu yedim ama pek damak zevkime uymadı. Ve biraz muze, biraz alısveris, biraz yemek, biraz sokaklarda dolasma derken yine aksamı yapıp eve dondum ve ev sahıplerimle kahve icip tatlı sohbetler le geceyi gecirdik. Ayse---2011 (hazıran, temmuz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder