28 Temmuz 2011 Perşembe

Monte Alban







Monte Alban, tarihsel gelisimi icinde Zapotec baskenti . Oaxaca'yı 360 derece goren, manzaranın cok guzel oldugu bir tepede. Beyaz dag anlamına geliyor. Buraya turlar olmasına karsın ben  sehirici otobusuyle gelmeyi tercih ettim. Otobus tepeye kadar cıkarmıyor 20 dk lık bir yokusu yurumek gerekiyor. Zaman kaybetmek istemedigimden otobusten inince otostop yaparak giris kısmına geldim. Donuste de bir tur rehberine rica ederek tur otobusuyle Oaxaca'ya dondum. Giriste Monte Alban'ın tarihsel degisimini gosteren bir film izleme sansı var. Ayrıca bir de ufak bir muzesi var. Mezarların icine girilmiyordu. Piramitin de bulundugu buyuk meydan oldukca etkileyici. Meksika'nın heryerinde engelliler icin kolaylıklar var, burada da asonsor yapılmıstı. Tepedeki cafesi hem Oaxacayı seyretmek hem de bir kahve ıcın guzel bir mola yeri. Monte Alban'ı Meksika'ya geleceklerin kesinlikle programlarına almalarını oneriyorum...Ayse-2011(haziran, temmuz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder