26 Temmuz 2011 Salı

Cholula---Meksika



Tapanepe Piramiti


Talavera Uriarte
Puebla'daki ikinci gunumde, sabah sehirde gezilecek yerlere ogleden sonra ise Cholula'ya gittim. Museo   Amparo, Capillo del Rosario, Biblioteca Palafoxiana  ve museo Bello begendiklerim arasındaydı. Meksikada katedral ya da kiliselerin cogu barok tarzda ve cok guzel. Rosario sapelindeki altardaki pirinc islemeler  cok hosuma gitti.Gezilerimde kutuphane, opera, tiyatro binaları, okullar,universiteler ve stadyumlara mumkun oldugunca gidip kıyaslıyorum. Palafoxiana kitaplıgı da gorulmesi gereken yerlerden biri. Unesco tarafından da korunmaya alınmıs.Genel olarak  Cholula bir gunumu alabilirdi ama Mexico Cityde kalırken arkadasımın sergi acılısında tanıstıgım Meksika porselen dernegi baskanı hanım esiyle beni bir yerlere goturmek isteyince ben de Cholula'ya gitmek istedigimi soyledim.Cholula, Puebla'ya yarım saatlik uzaklıkta ufak bir yer, ozelligi ise Tepanapa piramitinin burada olması. Bu  piramit  en genis  alana sahip( en olarak) Aztec piramiti. Burası dini anlamda oldukca guclu bir yer.Cok sayıda kilise var. Piramitin ustune  ınsa edilmis kiliseye yuruyerek cıkılıyor. Tuneller var. Bir kısmı kapalıydı, giremedim. Bir grup; halka olmus, beyazlar icinde  gunesten pozitif enerji alıp, yaptıkları hareketlerle olumsuz enerjiyi atıyorlardı. Meksikada  samanizmin onemli bir yeri var. Her ne kadar cogunluk Hristiyan katolikse de, bu hicbir zaman Vatikan Katolizmine es deger degil. Kendi kulturleriyle birlestirip farklılastırmıslar. Cholula zoccalası da pek hareketli. Restoran , cafeler, magazalar oldukca fazla. Yol uzerinde Talavera  Uriarte  ugranması gereken yerlerden biri. Ben  de  kendime hakim olamayıp fincan kolleksiyonum icin birkac parca aldım. Donuste, yalnız kalınca Zoccolada, guzel bir yemek yiyip uzerine Puebla'nın ozel ev tatlılarından da yıyınce eve gıtme zamanı geldi. Boylece doktorun bana verdigi diete de boylece donene kadar son vermıs oldum...Ayse-2011( haziran, Temmuz)

1 yorum:

  1. "Kolera Günlerinde Aşk" adlı romanında "Seyahat yorgun ruhlara iyi gelir."demiş Marquez.Ama Ayşe Hocam hep günün en uygun mazeretleriyle erteliyoruz bunu.Siz hariç tabi.Gezgin ruhunuzdan öpüyorum sizi.
    Birsen

    YanıtlaSil