24 Aralık 2015 Perşembe

ROTHENBURG---Romantik Yol



 X-mas bana Rothenburg'u hatırlattı... Romantik yol gezimdeki duraklarımdan biri olan Rothenburg'a   Creglingen' den geldim.Rothenburg'a girdiğim andan itibaren kendimi masalllar sehrinde hissettim.Romantik yol üzerindeki ortaçağ sehri... Guzel bir hostelda kaldım. www.rothenburg.judherberge.de
Sanki başka bir dünyaya gelmiştim.Rothenburg'u ozellistiren  ozelliklerden biri biri x-mas mağazaları.Magazadan çıkmayı hic istemedim, oylesine güzel hediyelikler vardı ki oldukça uzun bir sure seyre daldım.


Rothenburgun bir diğer ozelligi de SCHNEEBALLEN. Kar topu anlamına gelen bir cesit  tatlı yiyecek. Tatlıyla aram  iyi olmadığından bir kez yemek yetti bana.


Diger gezilmesi gereken yerlerden biri de Kriminal müzesi. Bu müzede ortaçağda yapılan işkence sekillerini, ıskence yapılan aletleri görmek biraz ürpertse de, dusundurttu de...Ilginc bir sey oldu. O dönemlerde de gelin damadın ayağına basarak aile ici güce sahip olacağını gösterirmiş..






Sehirde  mağazalar, güzel yemek yiyecek yerler ve  binalar beni oylesine icıne cektiki günlerce kalabilirdim.


Sehrin cevresini saran kale duvarları üzerinde gezerek, sehri tepeden seyretmesi de ayrı güzeldi. Uzun uzun yurudum...

 
Iste bir Christmas gunu, beni  Rothenburg'a  goturdu.
 
Ayse....2015 Aralık
Gezi Tarihi......2014 Ekim
 
 
 
 

2 yorum:

  1. herşey çok güzel ama biraz sinirlendim, biz nelerle uğraşıyoruz ve bu kadar temizlik beni rahatsız etti!!!! sağol ayşecim, devam.

    YanıtlaSil