13 Mayıs 2015 Çarşamba

Sardunya------Olbia'da baharı karsılama


Olbia'ya  Sassari'den  trenle geldim.Buraları hem görmek, hem de ferryle  Civitavecchia'ya geçip oradan da Roma'ya  gitmekdi amacım. Olbia, Sardunya gezimin son durağı ve iki haftalık gezinin de son günleriydi.
Trenden inip sırtımda çantamla sehir merkezine doğru yurudugumde beni bir supriz bekliyordu. 25 Nisan 1 Mayıs arasını turizm haftasi aktivitelerine ayırmışlar ve  Umberto caddesini de ciceklerle donatmışlardı.Caddeye girdiğimde adeta bir insan seli vardı ve  ciceklerin guzelligi bir anda basımı dondurdu. Hemen otelimi bulup , bu güzellikleri kaçırmama telasıyla, otel aramaya başladım. Kısa zaman sonra merkezde, Cavour Hotel'de yer buldum.Onerebilecegim bir otel...hotelcavour@tiscalinet.it
Corso Umberto sehrin belkemiği,kafe, restoran ve mağazalar hep bu cadde üzerinde.San Paolo kilisesi de caddeye yakın bir yerde. Oylesine kalabalıktı ki zorlukla yuruyordum  Corso Umberto'da.Ayrıca ara sokaklarda da cicekler heryeri kaplamıştı.Baharın geldiği ciceklerle kutlanıyordu. Dolasanlar, cicekler arasında fotoğraflar çektirip, evlerini, bahçelerini süsleyecek ciceklerden alıyorlardı.





Turzim haftası nedeniyle bir hafta boyunca farklı dallarda sportif karşılaşmalar yapılıp, her gun farklı müzik dinletileri oluyordu. Ilk gittiğim gun, Corso Umberto'da caz konserleri vardı.Ertesi gun ise okul bandoları cadde boyunca konserler verdiler. Caddedeki tum kafe ve restoranlar hep doluydu.
 
Olbia sehri Olbia Bolgesinin merkezi.Olbia bölgesinin en popüler yeri ise Costa Esmeralda. Bu bölgeyi 60 yıllarda Arap Prensi almış.Magazaları, restoranları,otelleriyle dünyanın pahalı yerlerinden.
Olbia'nın, liman sehri olması ve havaalanı bulunması nedeniyle önemli bir yeri var Sardunya'da.
Ben de bu yıl baharı ciceklerle karşılamış oldum.
Ayse-----Mayıs 2015
Gezi Tarihi----------Nisan 2015

3 yorum: